Umjesto tepanja, pričaj s djecom kao s odraslima
Na prvi pogled tepanje djeteta svima izgleda kao nešto simpatično, no treba biti oprezan kako takav način govora ne bi prešao u neki ozbiljniji govorni poremećaj. Do faze tepanja kod djece najčešće dolazi zbog nesrazmjera u razvoju govorno-jezične komponente u mozgu i motoričke spremnosti da dijete izvede to što je čulo i što nam želi reći. S vremenom se to kod djece uskladi, no ako se to ne dogodi potrebno je potražiti stručnu pomoć.
Pokušaj privlačenja izgubljene pažnje
Postoje različiti razlozi zašto dijete u određenom periodu počinje tepati, to jest zašto dolazi do regresije u govoru. Jedan od razloga je ako dijete dobije brata ili sestru i na taj način želi privući pažnju roditelja koja je mu je sada “oduzeta”. Drugi razlog može biti taj da je dijete spontano zaključilo da može doći do onoga što želi tako da se nekome umiljato obraća.
Pravilan razvoj govora kod djece veoma je važan. Jedini način da vaše dijete razvije pravilne govorne navike je da mu se obraćaš jasnim i prije svega razumljivim govorom. To se posebno odnosi na izbjegavanje tepanja i imitiranje njegovog govora koji još nije razvijen.
S djetetom bi od najranije dobi trebali pričati kao sa odraslom osobom, te ako dijete tepa ne bi smjeli pridavati tome pažnju, već djetetu moramo objasniti da neće s tepanjem ništa postići te ga trebamo zamoliti da nam to kaže "normalnim" glasom.
A što kad dijete krene u školu?
Kad djeca krenu u školu vrlo često jedno lice pokazuju kod kuće, a drugo u odnosima s vršnjacima. Nije isključeno da tvoje dijete u školi neće tepati niti pokazivati emocije na način kako to čini kod kuće. Ukoliko si zabrinuta možeš i neverbalnim porukama prenijeti brigu te bi se moglo dogoditi da dijete osjeti anksioznost u vezi škole, a da ni njemu samome ne bude jasno zbog čega.
Stoga ignoriraj tepanje i ispravljaj ga kada ne razumijete dijete. Sigurno će prestati s tom navikom. Stručnjaci smatraju da ćemo ako s djetetom odmah počnemo razgovarati odraslim govorom, utjecati ne samo na proširivanje djetetovog vokabulara i utjecati na razvoj jezika, već ćemo imati i pozitivan utjecaj na kvalitetu djetetovog govora.