Influenceri moraju svojoj djeci platiti pojavljivanje na društvenim mrežama? 'Morate biti etični'
Influenceri na društvenim mrežama su svakodnevica modernog doba. To je nešto na što smo navikli i na što se više gotovo i ne obaziremo. Jednostavno pratimo one koji nam odgovaraju po ovom ili onom i ne dovodimo puno tog u pitanje. Nama su, naravno, u fokusu uvijek influenceri roditelji, jer je to područje koje nas zanima i inače.
No, neki smatraju da je to vrlo sklisko područje. Jedno su roditelji, a sasvim drugo – djeca. A upravo su djeca često neizbježan i sastavni dio profila roditelja influencera. Istina, ima i onih koji su upravo influenceri na području roditeljstva, ali djeca ne sudjeluju u objavama. Ipak, kod mnogih djeca sudjeluju. A jedna američka država sad je odlučila to područje 'urediti' na specifičan način.
Naime, u Illinoisu je 1. srpnja stupio na snagu novi amandman na državni Zakon o dječjem radu, kojim se zahtijeva da djeca koja se pojave na profilu svojih roditelja ili skrbnika na društvenim mrežama - budu plaćena za to pojavljivanje, prenosi New York Post.
U zakonu se posebno navodi da bi djeca mlađa od 16 godina trebala dobiti 15% bruto zarade influencera ako se pojavljuju u najmanje 30% plaćenog sadržaja na internetu. Mame, tate ili skrbnici moraju njihov dio zarade polagati na poseban račun.
Osim tog, zakon također navodi da dijete smije zatražiti brisanje sadržaja na kojem se pojavljuje, a ako odrasla osoba ne udovolji tome, maloljetna osoba može tužiti roditelja ili skrbnika i tražiti naknadu štete. Moramo priznati da ovakvo nešto ne bismo očekivali, a s druge strane – ima smisla urediti ovo sveprisutno područje.
„Društveni mediji postali su vrhunska prednost za predstavljanje brenda širokoj publici“, rekla je Johanna Grange, mama i suosnivačica marketinške agencije za društvene mreže Oak Street Social, za emisiju Good Morning America.
Inače, u Americi influenceri s više od milijun pratitelja mogu zaraditi nevjerojatnih 20.000 dolara od sponzoriranog sadržaja, dok oni s manjim brojem pratitelja još uvijek mogu zaraditi nekoliko tisuća od jedne objave, dodala je Johanna Grange. Upravo zbog porasta mama influencerica stručnjaci su izrazili zabrinutost za dobrobit djece koju njihovi skrbnici dijele na društvenim mrežama.
Zanimljiva je posebno jedna stvar: ovo je pitanje pred lokalne zakonodavce u Illinoisu iznijela 16-godišnja Shreya Nallamothu, rekavši tom prilikom da „stalno viđa slučajeve iskorištavanja“.
„Posebno j eto važno za vrlo malu djecu koja možda ne razumiju što znači pričati u kameru i nisu u stanju zamisliti kako milijun ljudi izgleda, ne razumiju što stavljaju na internet s ciljem zarade i da to neće moći nestati, te da njihovi roditelji zarađuju na tome“, rekla je Shreya za Good Morning America.
Carolyn Jarrett, mama i također suosnivačica društvene mreže Oak Street, rekla je da je ispitivanje nečije zarade moćna taktika koja će potaknuti ljude da se probude, razmisle o svom ponašanju i razgovaraju o tom, te pozvala roditelje influencere da budu etični.