Uspjeh djeteta u školi ovisi o vršnjacima?
Znamo da je pritisak vršnjaka prava sila u životima djece. Nova istraživanja Sveučilišta u Michiganu, objavljena u časopisu International Journal of Educational Research, smatraju da, kada je u pitanju uspjeh u školi, učenici bi mogli biti pod većim utjecajem svojih vršnjaka nego nastavnika.
Za potrebe istraživanja, studenti psihologije su nasumice primili objašnjenja gradiva od vršnjaka, od predavača ili ni od koga. Zanimljivo je da su studenti koji su slušali kolege postigli u prosjeku 92 posto na završnom ispitu, dok su oni kojima je predavao nastavnik dobili 86 posto. No, bi li vjerovali kako su oni koji nisu slušali nikoga postigli u prosjeku 90 posto?
„Ovi rezultati sugeriraju da su predavači bili dobri u prenošenju pukih činjenica, dok su se vršnjaci identificirali s gradivom i jedni s drugima”, rekla je jedna od autorica istraživanja, Cary Roseth, profesorica psihologije. „Drugim riječima, studenti su se mogli identificirati sa svojim vršnjacima i zamisliti sebe kako pomoću istog gradiva dolaze do zaključaka. To daje materijalni smisao gradivu i osjećaj za svrhu koji nadilazi mogućnost pamćenja. Ako student čuje priču kolege, ona se spaja s pričom koju on sam sebi govori o tome tko želi biti u budućnosti”, dodala je prof. Roseth.
Kad je riječ o činjenici da su studenti koji nisu slušali nikoga prošli bolje od onih koji su bili kod profesora, prof. Roseth je rekla: „To daje potporu ideji da, kad se radi o motivaciji, činjenica da predavači kontroliraju ocjene, mogu reći studentima što da rade i tako dalje, može se kositi s njihovim naporima koje ulažu u povećanje uvažavanja od strane svojih učenika vezano uz to zašto je taj kolegij uopće važan.”
Na kraju, ovo istraživanje samo daje vjerodostojnost ideji da je važno s kakvim prijateljima će se dijete okružiti. Djeca kojoj je važna škola i školovanje vjerojatno su vrlo dobri utjecaji, a oni koji nisu predani učenici mogu štetiti akademskom uspjehu vašeg djeteta, bilo da se radi o osnovnoj školi ili fakultetu.