Zašto se dijete manje igra kad ima više igračaka?
Istraživačica dječjeg razvoja Clair Lerner tvrdi da što više dijete ima igračaka, manje se igra. Previše igračaka može omesti, što dovodi do gubitka koncentracije potrebne za "učenje".
S ovim se slaže i Michael Malone, profesor ranog odgoja i obrazovanja na Sveučilištu u Cincinnatiju. Njegovo je istraživanje pokazalo da manje i bolje igračke dovode do povećanja dijeljenja i suradnje, obje vrijedne životne vještine. Štoviše, previše igračaka potiče samačku igru, a istovremeno izaziva osjećaj neproduktivnog preopterećenja.
Pa što to znači, mama? Nema potrebe za stresom kako bi nabavila sve s popisa želja. Provesti vrijeme sa svojom djecom daleko je vrjednije.
Istraživanjem tri tisuće 3-5-godišnjaka na Sveučilištu Oxford, utvrđeno je da dječji akademski uspjeh više ovisi o domaćem okruženju i uključivanju roditelja od igračaka ili elektroničkih uređaja koji im se poklanjaju. Oni koji su imali manje igračaka i bili bez elektronike, ali imali su roditelje koji su s njima provodili više vremena, bolje su se snašli u školi i na mnogim područjima društvenog i emocionalnog razvoja, sugerirajući da je pažnja roditelja bolja od bilo koje igračke ili ekrana.
Treba ti još jedan razlog? Istraživači su otkrili da se zahvalnost i velikodušnost povećavaju kada se umjesto predmeta poklanja iskustvo. Thomas Gilovich, profesor psihologije na Sveučilištu Cornell, proveo je mnogo studija tijekom mnogih desetljeća i ustanovio da sreća proizlazi iz iskustava, a ne stvari.
Za kraj: Sreća proizašla iz iskustva iz djetinjstva mnogo je značajnija od instant uzbuđenja zbog igračaka ispod božićnog drvca. Davanje iskustava koja uključuju provođenje vremena zajedno, umjesto davanja igračaka donosi veću i dugotrajniju radost. Ne budi u stresu se zbog broja igračaka, mama. Usredotoči se na stvaranje sjećanja.