Kampanja #40reasons: 'Moramo govoriti o neplodnosti i skinuti stigmu'
6. studenog 2017. obilježava se početak kampanje #40reasons u okviru drugog Europskog tjedna (ne)plodnosti kojem je glavni cilj staviti u središte europskih zbivanja pitanja vezana za (ne)plodnost, najavljuje RODA.hr. Na kampanju #40reasons veže se četrdeseta obljetnica prvog uspješnog postupka izvantjelesne oplodnje koji se dogodio 10. studenog 1977. godine.
Iako su prošla četiri desetljeća od ovog revolucionarnog postignuća, mnogi građani Europe još uvijek nemaju potreban pristup niti saznanja o opcijama liječenja neplodnosti i resursima koji su im dostupni. Mnogim je Europljanima problem otvoreno govoriti o (ne)plodnosti zbog ogromne stigme koja je okružuje. Stoga nije začuđujuće da (ne)plodnost kao tema ne uživa potreban prioritet u političkim i nacionalnim programima. Ovogodišnji Europski tjedan (ne)plodnosti predstavit će građanima Europe činjenice o (ne)plodnosti, dok istodobno poziva na veću svijest i traži političku potporu država članica za rješavanje nejednakog pristupa liječenju neplodnosti diljem Europe.
„S obzirom na prirodu dijagnoza, muškarci i žene koji se suočavaju s neplodnošću često oklijevaju razgovarati o svojim problemima. Budući da je (ne)plodnost uistinu jedinstvena za svaku pojedinu osobu, to je složen izazov", kaže Satu Rautakallio-Hokkanen, predsjednica Fertility Europe organizacije. "Međutim, to ne znači da se ne bi trebalo govoriti o (ne)plodnosti. Ako se iskreno progovori o osobnim iskustvima i postupcima liječenja neplodnosti, Europa može poduzeti potrebne korake u borbi protiv stigme koja okružuje (ne)plodnost. U konačnici, (ne)plodnost bi svima nama trebala biti bitna iz jednostavnog razloga jer smo svi mi nekome roditelj ili sestra, brat ili prijatelji(ca)."
Negativni demografski pokazatelji - do 2080. očekivano smanjenje radne populacije u EU oko 40 mil. ljudi
Europski tjedan (ne)plodnosti 2017. dolazi u vrijeme izrazito negativnih demografskih pokazatelja u Europi. Europska ciljana stopa nataliteta trebala bi biti 2,1. Ipak, prema posljednjim istraživanjima, prosjek je oko 1,58, dok u državama poput Italije i Grčke opada na 1,4. To znači da je očekivano smanjenje radne populacije u Europskoj Uniji do 2080. godine oko 40 milijuna ljudi. Za Europu su alarmantne posljedice koje ove brojke mogu donijeti. Zbog opadanja nataliteta u kombinaciji sa starenjem populacije, Europa je u opasnosti od gubitka ekonomske, kulturne i ukupne međunarodne moći u idućih 50 godina.
„Sada je vrijeme da počnemo dijalog o (ne)plodnosti", kaže dr. Roy Farquharson, predsjednik Europskog društva za humanu reprodukciju i embriologiju (www.eshre.eu). "Moramo pokrenuti ovu ključnu temu kako bismo smanjili stigmu koja prati neplodnost i dopustili pojedincima, kako ženama tako i muškarcima, da se uključe u komuniciranje svojih osjećaja i stavova. Stručna društva humane reprodukcije i udruge pacijenata zajedno moraju otvoriti vrata i promicati iskren dijalog o (ne)plodnosti i medicinski potpomognutoj oplodnji."
#40reasons - 40 razloga zašto je Europi stalo do plodnosti
Europski tjedan (ne)plodnosti pokrenut je 2016. godine s ciljem ukazivanja na dileme koje okružuju (ne)plodnost u Europi, a o kojima se rijetko govori. Prošle je godine organizacija Fertility Europe razbila stigmu i tišinu koja okružuje (ne)plodnost u Europi, a ove godine otvaranjem dijaloga uz hashtag #40reasons želi osvijestiti važnost (ne)plodnosti u Europi.
Kako bi istaknula ove, ali i druge socijalne, ekonomske, demografske i zdravstvene razloge zašto je (ne)plodnost bitna, kampanja #40reasons započet će video zapisom prikazujući stvarne razloge zašto je Europi stalo do plodnosti. Nakon toga, Fertility Europe objavit će četrdeset razloga utemeljenih na znanosti i statistikama. Ti razlozi bit će svakodnevno objavljivani putem Facebook i Twitter računa uključenih organizacija, a zainteresirana javnost se može uključiti sa svojim razlozima zašto je (ne)plodnost bitna. Svaki od tih #40razloga je relevantan biser istine iz svih aspekata europskog života, od ekonomije do mentalnog zdravlja.
Osim dijeljenja svojih razloga zašto je (ne)plodnost bitna, publika može dodati banner Europskog tjedna (ne)plodnosti 2017. na svoj profil na društvenim mrežama i tako pokazati svojoj obitelji i prijateljima kako uistinu brinu o (ne)plodnosti.
Tekst preuzet s RODA.hr.