Informacije u školi: Roditelji trebaju razgovarati s učiteljima, ne samo zbog ocjena

Shutterstock
Najučinkovitiji i najpotpuniji način informiranja roditelja svakako su individualni razgovori ili informacije. Tijekom individualnih razgovora roditelj se usmeno informira o razvoju i napretku svoga djeteta te razmjenjuje zapažanja s učiteljem i/ili članovima školskog stručnog tima
Vidi originalni članak

Roditelji, kao primarni odgajatelji, imaju pravo biti dobro informirani o tome kako njegovo dijete živi i razvija se u školskim uvjetima, što se sve čini u cilju poticanja tog razvoja te koliko je dijete u školi uistinu sretno i zadovoljno

Prvi roditeljski sastanak organizira se nakon upisa djece u prvi razred i  informativnog je karaktera. Sastanak se održava početkom rujna i na njemu roditelji novopridošlih prvašića dobivaju važne informacije o budućem školovanju svoje djece i organizaciji rada određene škole. Sastanak priprema i vodi razredni učitelj, a prisustvuju mu učitelji stranih jezika, vjeronauka i učitelji produženog boravka te članovi stručnog tima i ravnatelj škole.

Tijekom školske godine održava se još nekoliko (3-4) roditeljska sastanka s temama planiranja i valorizacije odgojno-obrazovnog procesa te drugim stručnim temama.

Usmeno informiranje o razvoju i napretku djeteta

Najučinkovitiji i najpotpuniji način informiranja roditelja svakako su individualni razgovori ili informacije. Riječ je o unaprijed dogovorenim razgovorima s učiteljem i/ili članovima stručnog tima. Tijekom individualnih razgovora roditelj se usmeno informira o razvoju i napretku svoga djeteta te razmjenjuje zapažanja s učiteljem i/ ili članovima školskog stručnog tima.  

Iako velik dio škola u Hrvatskoj već nekoliko godina koristi aplikaciju e-dnevnik putem koje svaki roditelj od kuće može pogledati ocjene, izostanke i druge bilješke, roditelji su i dalje dužni dolaziti na individualne razgovore s učiteljima i informirati se o svom djetetu.

Udruga učitelja Zvono Zašto su za roditelje važne informacije u školi?

U važećem Pravilniku o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi stoji:  

Članak 14.
Prava i obveze roditelja
 
(1) Roditelj ima pravo znati elemente ocjenjivanja, kao i načine i postupke vrednovanja za svaki nastavni predmet.
(2) O načinima i postupcima vrednovanja i ocjenjivanja roditelje informira razrednik na roditeljskim sastancima i individualnim informativnim razgovorima.
(3) Roditelj je dužan redovito dolaziti na roditeljske sastanke i individualne informativne razgovore s razrednikom.
(4) Roditelj ima pravo uvida u pisane i druge radove i ocjene djeteta na organiziranim individualnim informativnim razgovorima s razrednikom.
(5) Roditelj ima pravo od razrednika zatražiti individualni informativni razgovor s predmetnim nastavnikom.
(6) Roditelj ima pravo izvijestiti ravnatelja ako mu razrednik ili predmetni učitelj/nastavnik odbija dati pravodobne i potrebne obavijesti o uspjehu njegovoga djeteta.
(7) Roditelj/i ima pravo na pisane i usmene predstavke (primjedbe, komentare i sugestije) o vrednovanju učenika koje podnose ravnatelju i/ili vijeću roditelja.
(8) U posljednjem tjednu prije završetka nastavne godine ne organiziraju se roditeljski sastanci i individualni informativni razgovori.

Roditelji na informacijama s razrednikom razgovaraju o djetetu, njegovom napredovanju, postignutim rezultatima, odnosu prema radu, učiteljima i drugim učenicima. Učitelj roditeljima daje na uvid pisane radove učenika (provjere znanja) te pokazuje likovne radove. 

Učitelji upoznaju stavove i mišljenja roditelja

Individualni razgovori važni su za učitelje jer kroz razgovor s roditeljima upoznaju stavove i mišljenja roditelja, a individualni kontakt omogućava stvaranje prisnijeg odnosa. Individualnim razgovorom s roditeljem učitelj dobiva uvid u uvjete života i rada učenika u obitelji, što mu pomaže u odgojnom radu s njim u školi. 

oprez 4 najgore stvari koje možeš raditi za svog školarca

Za roditelja je važno da dođe na individualni razgovor čim primijeti neki problem koji ometa učenika u radu i napredovanju. Takvi problemi mogu biti odbijanje odlaska u školu, zaboravljanje domaćih zadaća, nesigurnost u radu i ophođenju s drugom djecom…

Roditelji na individualnim razgovorima upoznaju učitelja i s mogućim zdravstvenim poteškoćama koje ima dijete te terapijama i vježbama koje dijete redovito polazi. 

Vrijeme individualnih razgovora zapisano je na web stranicama škole, oglasnoj ploči u predvorju škole i u "informativci" vašeg djeteta. Učitelj na prvom roditeljskom sastanku obavještava roditelje u kojem vremenu će se održavati individualni razgovori. Roditelji moraju poštovati raspored individualnih razgovora svakog učitelja kako se ne bi remetio redovni raspored sati pojedinog razrednog odjela. 

Kolumna Mama učiteljica: Kako svoje dijete pripremam za školu

Termine individualnih razgovora trebaju odrediti i ostali učitelji koji predaju u određenom razrednom odjelu. Roditelji se tako mogu i trebaju  informirati  o napretku svog djeteta i kod učitelja stranog jezika, vjeroučitelja te učitelja u produženom boravku. Svi spomenuti učitelji koji predaju u određenom razrednom odjelu početkom školske godine objave vrijeme svojih informacija na web stranici škole te oglasnoj ploči u predvorju školske zgrade.  

Roditelj se treba pripremiti za individualni razgovor

Važno je da se roditelji dobro pripreme za individualni razgovor na taj način da si pribilježe sva pitanja koja žele postaviti učitelju. Tijekom individualnih razgovora poštujte učitelje i svaku školsku situaciju nastojte sagledati objektivno. I zapamtite, prava suradnja ne postoji kada su glasovi povišeni, a ljudi uzbuđeni i ljuti. Ona također ne postoji kada se ljudi povuku, postanu pasivni ili se učestalo vraćaju na prijašnje probleme. Nasuprot tome, suradnja postoji kada je prisutno poštovanje koje se očituje u slušanju, želji za razumijevanjem, prihvaćanju promjena, drugačijih gledišta i novih aktivnosti…

škola (ni)je bauk 4 greške zbog kojih je djetetu škola 'tako teška' (a ne mora biti)

Ako roditelj zanemaruje svoje obveze dolaska na individualne razgovore škola je dužna uputiti pisani poziv za razgovor s razrednim učiteljem i stručnim suradnicima škole. Ne odazovu li se roditelji ni tada na individualne razgovore, škola je dužna o tome obavijestiti ured državne uprave, odnosno gradski ured i nadležnu ustanovu socijalne skrbi koji poduzimanju određene mjere u njihovoj nadležnosti. 

Ukoliko i roditelji i učitelji individualnim informacijama pristupaju s obostranim poštivanjem i željom za dogovaranjem, individualne informacije bit će proces međusobnog informiranja, savjetovanja, druženja i dogovaranja važan za dobrobit i napredovanje svakog školarca. 

Posjeti missMAMA