Od neprilagođenih rasporeda do prekomjerne uporabe tehnologije: Kako pomoći preopterećenim učenicima?
Različiti faktori doprinose ovoj situaciji, od neprilagođenog rasporeda do prekomjernog korištenja tehnologije kod kuće. U nastavku detaljnije pročitajte o izazovima i prijedlozima za njihovo rješavanje.
Neprilagođen raspored
Raspored nastave često se planira na temelju praktičnih ograničenja poput dostupnosti dvorana za tjelesni ili rasporeda predmetnih učitelja koji rade na različitim lokacijama zbog određene satnice. To može rezultirati situacijom u kojoj se najzahtjevniji predmeti koncentriraju u jedan dio tjedna. Učenici tada prolaze kroz najteži dio tjedna kada su već umorni od prethodnih dana. Ovo bi moglo dovesti do preopterećenosti i smanjenja učinkovitosti u učenju.
Neorganiziran boravak
Nakon nastave, učenici provode vrijeme u boravku gdje aktivnosti nisu standardizirane. Neke učiteljice preferiraju odmaranje kao prvi korak, dok druge započinju s pisanjem zadaće. Ova nedosljednost u različitim školama utječe na usredotočenost učenika. Nedostatak strukturiranosti u boravku može rezultirati gubitkom dragocjenog vremena i povećanim stresom za učenike.
Veliki broj učenika s individualnim potrebama
Škole se sve više suočavaju s rastućim brojem učenika koji zahtijevaju individualizirani pristup obrazovanju, ali nedostaje dovoljno asistenata ili drugih resursa za podršku. To stavlja dodatan teret na učitelje koji se bore s pružanjem potrebne pažnje i podrške svakom učeniku. Nedostatak resursa može rezultirati povećanim brojem zadataka i dodatnim stresom za učenike, pogotovo ako se njihove potrebe ne mogu zadovoljiti u potpunosti.
Prekomjerni materijali i aktivnosti
Uz redovne nastavne materijale, učenici se često suočavaju s prekomjernim brojem dodatnih materijala poput listića, zbirki, radnih bilježnica i radnih udžbenika, koji nerijetko ostaju za zadaću koju učenici pišu u boravku. Osim toga, veliki broj izvanškolskih aktivnosti poput sportskih programa i tečajeva stranih jezika dodatno opterećuje raspored učenika. Ova prekomjernost može dovesti do osjećaja preopterećenosti i nedostatka vremena za odmor i opuštanje.
Prekomjerna uporaba tehnologije
Korištenje mobilnih telefona i drugih elektroničkih uređaja kod kuće postalo je sve učestalije među djecom i adolescentima. Ovo može rezultirati prekasnim odlaskom na spavanje i smanjenjem kvalitete sna, što može negativno utjecati na njihovu koncentraciju, raspoloženje i opće zdravlje. Učenici u školu dolaze u umorni i neispavani, što negativno utječe na učenje i akademski uspjeh.
Rješavanje ovih problema zahtijeva suradnju između škole, roditelja i učenika kako bi se osiguralo zdravo okruženje za učenje i razvoj. Važno je uspostaviti jasne smjernice, pružiti podršku učiteljima i osigurati ravnotežu između obrazovnih i izvannastavnih aktivnosti te vremena za odmor i opuštanje.