Može i ovako: INmusic festival postaje dio inovativnog školskog programa
Nije lako u današnje vrijeme motivirati učenike za učenje, školu, razmišljanje, čitanje, sudjelovanje... Ma, nije danas lako niti učenicima, niti onima koji im znanje prenose. Sustav koji imamo, često prozivamo zastarjelim, a sva silna ograničenja i nedostatak motivacije često dovedu do tog da mnogi izgube volju za unošenjem promjena u program koji nude djeci u sklopu škole.
Ali da se može i drukčije - može. I jedan od dokaza za to je činjenica da će ove godine na INmusic festivalu među publikom biti i srednjoškolci, i to u sklopu nastave. Naime, oko 90 učenika koji pohađaju izborni predmet "Škola i zajednica" sudjelovat će na ovogodišnjem INmusicu kako bi doživjeli festivalsku atmosferu, upoznali se s glazbenim žanrovima i umjetničkim izrazima, razmjenjivali ideje i raspravljali o važnim društvenim temama, izvijestili su iz organizacije festivala.
Tom će prilikom učenici moći na drugi način doživjeti i organizaciju festivala, te steći praktična iskustva i razviti vještine kritičkog razmišljanja, komunikacije i timskog rada, stoji u priopćenju INmusic festivala.
Organizatori navode da tako ove godine festival postaje više od glazbenog događaja, pretvarajući se u platformu za učenje, rast i aktivno sudjelovanje u izgradnji boljeg društva gdje će se učenicima programa Škola i zajednica pružiti prilika da se upoznaju s organizacijom i logistikom jednog od najvećih glazbenih događaja u regiji.
Škola i zajednica (ŠiZ) je inovativni program građanskog odgoja i obrazovanja koji učenicima srednjih škola nudi jedinstveno iskustvo učenja kroz aktivno sudjelovanje u zajednici. Cilj mu je promijeniti perspektivu o građanskom odgoju i obrazovanju kroz približavanje škole zajednici i obrnuto. Program se temelji na ideji da je za ostvarivanje osobne i društvene dobrobiti kod učenika nužno razvijati znanja, vještine i stavove o važnosti povezanosti u zajednici i aktivnog djelovanja pojedinaca.
Učenici u sklopu predmeta samostalno istražuju i pronalaze rješenja za probleme u svojoj zajednici, razvijajući tako vrijedne vještine kritičkog razmišljanja, suradnje i aktivnog građanstva. Provodi se u 70 srednjih škola, a pohađa ga više od 1600 učenika širom zemlje. Predmet su osmislili Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Sveučilište u Rijeci i Prva riječka hrvatska gimnazija.