"Roditelji sve češće biraju imena za djecu tako da zvuče 'cool' na društvenim medijima"
Ime je nešto što može uistinu obilježiti dijete – posebno ako se ističe više nego što bi trebalo. No, ime može biti i nešto što uopće niti ne primjećujemo, nešto što se podrazumijeva i na što niti ne obraćamo pažnju. Jedno dugo vrijeme razmišljanje o imenu za bebu išlo je otprilike toliko daleko da bismo procjenjivali zvuči li jednako dobro za dijete, odraslu osobu i staru osobu. A onda su stigli neki sasvim novi trendovi davanja imena djeci…
Tako danas imamo profesionalce koji pomažu roditeljima odabrati ime za dijete – naravno, uz naplatu. Iako to, pretpostavljamo, u našim krajevima još uvijek nekako daleko i nije usluga na koju bi se baš bilo tko lako odlučio, tamo preko bare je to već gotovo sasvim uobičajeno. A trendovi koje otkriva jedna profesionalna, hm, jedna stručnjakinja za davanje imena, vrlo su neobični i moderni.
Naime, jedan od trendova o kojima je govorila Steph Coffield za New York Post, je trend biranja imena po tome koliko će cool zvučati na – društvenim medijima.
„Ljudi žele da njihova djeca imaju jedinstveni identitet koji omogućuju komunikacija i tehnologija - žele da njihova djeca u budućnosti imaju super ime za Instagram ili TikTok,“ pojasnila je Coffield, koja budućim roditeljima naplaćuje i do 500 dolara za pomoć pri odabiru savršenog imena za svoje dijete.
Ako te zanima koja bi to imena bila zanimljiva na društvenim mrežama, odnosno kakva to imena predlažu savjetnici za dječja imena, evo nekih od njih. Primjeri jedinstvenih imena koja također predstavljaju zanimljiva imena na društvenim mrežama uključuju Ferris, Keaton i Townsend za dječake, dok za djevojčice Coffield predlaže imena Birdena, Doretta i Velma.
Muška imena za djevojčice
Još jedan važan trend za 2024. godinu je, kaže Coffield, su imena sa završetkom 'ie'. „Mislim da ćemo čuti za puno više Sonnyja i puno više Lennieja - Lennie i Lenny - jer ljudi vole taj 'ie' završetak i za dječake i za djevojčice“.
Još jedan neobičan trend pojavio se u zadnje vrijeme, a kod nas baš ne bi dobro prošao – barem mislimo? Popularno je, naime, koristiti prezime kao ime. No, trend davanja muških imena djevojkama nije zapravo nikad u potpunosti izašao iz mode, čini nam se. Obrnuti trend, ipak, nije se još uvijek pojavio.
„Ljudi biraju ime Barretta za dječake,“ kaže Coffield. „Što se tiče djevojčica, vidim puno više 'muških' imena - ne samo Logan i James, već Denver i Murphy.“
Naime, Coffield kaže da roditelji dječacima često daju tradicionalna imena – nekad je to obiteljsko prezime, a što se tiče djevojaka na njih se što se tiče tradicije manje fokusiraju roditelji, pa one na kraju dobiju više mogućnosti. Sama Coffield zagovara rodno neutralna imena i čak je 2022. objavila knjigu pod naslovom “Imena nemaju spol”.
Njezine usluge nisu isključivo skupe, nego se kreću od 25 dolara za pet prijedloga imena do 500 dolara za „interaktivno iskustvo“, koje uključuje neograničen broj prijedloga imena, tri video poziva i personaliziranu potvrdu. Hm, čini nam se da je 500 dolara čista bagatela!
Ona je najprije počela na TikToku, na profilu koji se zove Names With Steph, a toliko je često dobivala razne upite da je jednostavno odlučila to početi naplaćivati. Mudro! Dok ima zainteresiranih…