Kampanja o postporođajnoj depresiji vrijeđa majke?

Sage Therapeutics
Kampanja kojoj je cilj podignuti svijest o postporođajnoj depresiji naišla je na kritike zbog svojih plakata
Vidi originalni članak

Kampanji pod imenom 'Silence sucks' , cilj je poticati žene da progovore i ne skrivaju svoju borbu s postporođajnom depresijom, već da potraže adekvatnu pomoć. Biofarmaceutska tvrtka Sage Therapeutics koja je lansirala kampanju, razvija nove tretmane za liječenje postporođajne depresije.

Iako je kampanja većinom naišla na pozitivne reakcije, mnoge mame kritiziraju je zbog njezinih vizuala, odnosno plakata. Reklamni plakati prikazuju žene koje imaju dudu u ustima, uz tekst: "Kad je riječ o postporođajnoj depresiji, tišina je loša. Postporođajna depresija je najuobičajenija medicinska posljedica nakon rođenja djeteta. Ona je vrijedna razgovora, zbog vas i zbog vaše bebe."

12 činjenica Što mama s postporođajnom depresijom želi da znaš
 

Nakon što se kampanja počela širiti društvenim mrežama, žene su ubrzo reagirale, prozvavši je degradirajućom, uvredljivom i ponižavajućom. Neki od komentara bili su:

"Ova reklama je uznemirujuća. Slažem se da treba razgovarati o problemu postporođajne depresije, ali pokazujući žene s dudama u ustima je više nego pogrešno i nezrelo."

"Pokazivanje odraslih žena koje imaju dudu u ustima dok plaču ne čini ništa kako bi legitimiziralo emocije koje te žene proživljavaju, već se vrijeđa i trivijalizira njihovo iskustvo."

"Kao netko tko je proživio postporođajnu depresiju, ova kampanja je za mene uvredljiva i ponižavajuća." 

"Kad osoba proživljava postporođajnu depresiju, koja može biti identična običnoj depresiji, ta osoba živi u magli, prolazi kroz život kao da je pod vodom. Ne mogu zamisliti da bi ovakve zbunjujuće fotografije mogle potaknuti nekoga da progovori o svojim problemima. I za mene, to je jako tužno."

postporođajna depresija Svaka deseta majka u Hrvatskoj pati od postporođajne depresije

Iz biofarmaceutske tvrtke javili su se s objašnjenjem da su odabrali provokativne fotografije upravo zbog toga kako bi ljudi zastali, pogledali dvaput, pročitali tekst na fotografiji i po mogućnosti, htjeli saznati više

Što vi mislite o ovoj kampanji? Pišite nam u komentarima. 

 

Posjeti missMAMA