Odgojiteljica: I djeci treba godišnji odmor

Shutterstock
Djeca vole biti kod kuće okruženi svojim najmilijima, okruženi svojim igračkama koje će koristiti baš onako kako oni žele i kada to žele, stoga im je vrlo važan odmak od vrtića kao i odraslima od posla, piše odgojiteljica Sanja Hajsek
Vidi originalni članak

Jeste li se ikada zapitali kako izgleda dan vašeg djeteta u vrtiću? Što radi, je li sretno, nervozno, u konfliktu, kako to rješava, plače li ili se smije? 

Tipičan dan u vrtiću

Tipičan dan djeteta u vrtiću izgleda otprilike ovako: 

7:00-8:00: Dolazi u vrtić, pozdravlja prijatelje i odgojiteljicu, doručkuje i kreće s aktivnostima, slaže kocke, kuha u kuhinjici, igra društvene igre, vježba, crta, slika... Igra je temeljna dječja aktivnost preko koje dijete uči, stječe nova iskustva i spoznaje, ulazi u interakciju i socijalne odnose s odraslima i djecom.



9.30-10:00: Vrijeme voćne užine i odlazak na igralište gdje trči, ljulja se i penje, igra različite igre, baca se u snijeg i upija zrake sunca. Za ljepšeg vremena boravak na zraku se produžuje pa sve što je do sada radio u sobi može raditi vani.

11.30-12:00: Vrijeme ručka, biranje najljepšeg komada kruha i uživanje u ukusnom i zdravom obroku kojeg su kuharice spremile s mnogo ljubavi. Nakon ručka siti i čisti liježu na svoje krevetiće, poredani jedan do drugoga poput malih patuljaka uz ugodnu relaksirajuću glazbu ili priču koju im je odgojiteljica ispričala tonu u miran san.

Oko 15 sati, jedan po jedan otvaraju svoje okice i jedu popodnevnu užinu. Već do 16 sati većina njih je već otišla svojim kućama sa smiješkom na licu. Lijep dan, zar ne?!

Lakša prilagodba Savjet odgojiteljice: Prvi put u vrtiću, prvi put u jaslicama


Što djeca stvarno rade u vrtiću?

Sada razmislite o aktivnostima kojima se bavi i kako one utječu na dijete. Dok slika temperama više puta pogriješi, isprlja se, naslika ili jednostavno manipulira s bojom po papiru. Istovremeno osjeća sreću i ushićenje zbog zadovoljstva postignutim, a tjeskobu zaprljanom majicom, prolivenom bojom, prljavim rukama, neuspjehom, a nakon svega sad to još mora i pospremiti, presvući se i oprati.



Kada igra "Memory" mora se dovoljno koncentrirati kako bi zapamtio svaku okrenutu sličicu, pri tome osim što ptiče razvoj koncentracije, opažanja i okulomotorne koordinacije ulazi u socijalnu interakciju sa suigračem koji ga optužuje za varanje nakon čega slijedi promišljanje o sukobu, pravilima, rješavanje nastalog problema. Nakon "Memoryja" slaže kocke u toranj. Kada se približi kraju gradnje toranj se ruši, a kocke padaju na pod. Slijedi nekoliko pokušaja gradnje novog tornja, sad kada je već skoro gotov, odgojiteljica zove na pospremanje sobe, voćnu užinu, a uskoro bi trebali izaći na igralište.

 

Istovremeno je sretan i ushićen jer idu van, a s druge strane pomalo tužan jer ovaj svoj hvale vrijedan trud mora pospremiti. U garderobi pokušava navući nove fancy tenisice koje mu je nekidan kupila mama. Gura, navlači, poteže, ali ne ide, lakše je djedu bilo iščupat repu nego njemu navući tenisicu. Na sreću tu je njegova super teta koja rješava problem. Dok je na igralištu trči, šuta loptu, nekoliko puta pada. Izgleda da te lijepe tenisice baš i nisu za nogomet. Danas je na jelovniku njegovo "najdraže" jelo, riba, špinat i krumpir. Uspijeva pojesti ručak pa čeka kako bi se za nagradu zasladio posebnim keksićem. Na kraju dana mama se čudi kako je to upio pojesti jer kod kuće to ne bi ni probao. Ne zaboravite za to je trebalo puno upornosti i poticanja odgojiteljica.
 

Slijedi obavljanje nužde, umivanje i pranje ruku. Vrijeme je za dnevni odmor. Spotičući se na krevetiće traži svoj. Kad ga nađe, sjeda i pokušava skinutu preuske traperice koje mu je baka kupila za Božić. Dok se one lijepe za njegove znojne noge uspijeva se istrgnuti iz tog plavog oklopa. Pokušava navući pidžamu i prepun doživljaja od današnjeg dana tone u snove. Oko 15 sati užina ga već čeka na stolu, a kroz hodnik se čiji koraci roditelja koji dolaze po svoja sunašca. Dolazi i njegova mama pa sa smiješkom pozdravlja prijatelje i ide kući. Lijep dan, pun pjesme, igre, veselja, učenja, frustracije, tjeskobe, pozitivni i negativnih emocija, čak i odmora.

Kakav je vaš dan i po čemu se razlikuje od dječjeg dana?

Sada dragi roditelji razmislite o vašem radnom danu, onom od jučer, prije tjedan, mjesec dana. Koja je razlika između vašeg i djetetovog dana? Kada malo bolje razmislite, zapravo je vrlo mala. I odrasli i djeca bude se rano htjeli oni to ili ne. Djeca odlaze u vrtić, a vi na posao. Oboje se susrećete s novim izazovima, uspjesima i neuspjesima, usponima i padovima.

Prosječno radno vrijeme na poslu traje 8 sati, djetetov radni dan često traje i duže ako uzmemo u obzir da je dijete u vrtiću dok se vi vozite na posao i s posla ili iskoristite priliku za kavu ili kupovinu. Odrasli znaju reći "ali ja plaćam račune", "ja kuham i peglam", "ja imam bebu", "to je samo dijete". Za to vrijeme njihovo voljeno dijete provodi više vremena u vrtiću okružen izazovima i osobama koje mu se možda sviđaju, a možda i ne. Svako dijete kao i odrasla osoba ima potrebu za predahom i prekidom rutine.

 

Djeca vole biti kod kuće okruženi svojim najmilijima, okruženi svojim igračkama koje će koristiti baš onako kako oni žele i kada to žele, stoga ima je vrlo važan odmak od vrtića kao i odraslima od posla. Boravak u vrtiću djeci je najčešće jedina obaveza u predškolskoj dobi, a s vremena na vrijeme potreban im je odmak. Svaki put kad idete na godišnji odmor priuštite ga i svom djetetu kako bi i ono moglo napuniti baterije za nove izazove koji dolaze. To vrijeme iskoristite u maženju, organizirajte svaki dan u detalje kako bi se mogli posvetiti djetetu, a i sebi samima. Organizirajte izlet, posjet muzeju ili kazalištu, istražite parkove i šume, upoznajte svoje dijete i zbližite se s njim.

Reforma obrazovnog sustava Jesu li dječja prava samo slovo na papiru? Ministarstvo zanemaruje predškolsku djecu, upozoravaju odgojitelji

Posjeti missMAMA