Ovo su stvari koje bi odgojiteljice željele da roditelji znaju o vrtiću
Ulaskom u dječji vrtić dijete upoznaje jedan cijeli novi svijet. Odvaja se od roditelja, upoznaje nove osobe koje brinu o njemu, upoznaje vršnjake, susreće se s novim aktivnostima. Dječji vrtić djeci pruža važna životna iskustva i vještine te snažne temelje za njihov daljnji životni put, a sve što dijete nauči i stekne u prvim godinama života ostat će u njemu kroz cijeli život.
Vrtić je dio odgojno-obrazovnog sustava
Vrtić je važan dio djetetovog života. U njemu, dijete gradi vlastiti identitet, ali i stječe nova znanja i vještine koje će mu biti od velike pomoći u daljnjem školovanju. Odrasli, i odgojitelji i roditelji imaju vrlo važan i odgovaran zadatak u tom procesu, a to je zajedničkim snagama upotpuniti tu radost i ljubav koja raste u djecu.
Biramo najbolju ekipu iz vrtića! Prijavite naj odgojitelje i pokažite nam zašto su najbolji!
Magistra ranog i predškolskog odgoja Sanja Hajsek objasnila je da je vrtić odgojno-obrazovna ustanova koja osigurava uvjete za ostvarivanje odgojno-obrazovnih procesa omogućavajući prilagodljivost potrebama, mogućnostima i interesima djece i odraslih koji u tom procesu sudjeluju. "Ovaj odgojno-obrazovni proces omogućava izražavanje inicijative i fleksibilnosti djece i odraslih te osigurava rast i razvoj djece u sigurnim uvjetima. U ovakvom procesu se na dijete gleda kao na cjelovitu jedinku i u tom procesu je dijete aktivni sudionik, a ne objekt ili instrument rada", rekla je odgojiteljica Hajsek.
Biti odgojitelj nije samo posao
Iako ih od milja zovemo "tete", one su odgojiteljice višeg ili visokog stupnja obrazovanja koje su položile državni stručni ispit, samim time kvalificirale se za rad s djecom. Magistra Hajsek objašnjava da biti odgojitelj nije samo posao. "To je profesija koja zahtijeva sustavno i kontinuirano educiranje i usavršavanje u radu. Nakon roditelja odgojitelji (tete i stričeki) su prvi koje djetetu pružaju utjehu, zabavu i odgoj, pri čemu ih educiraju i u velikoj mjeri doprinose njihovom ranom obrazovanju vrlo često više i duže od roditelja jer ne zaboravimo da današnji život roditelja je doveo djecu u situaciju da borave češće i više u ustanovi nego u obiteljskom domu. U redu je da djeca svoje odgojitelje zovu „tete“ i „stričeki“, ali je u redu da ih roditelji poštuju kao profesionalce", napominje Hajsek.
Vrtić nije čuvalište
Dječji vrtić važan je za djetetov emocionalni, socijalni i kognitivni rast i razvoj. Magistra Hajsek pojašnjava da je "dječji vrtić je kompleksan sustav povezan s više karika koje osim djece, roditelja i odgojitelja čine stručni suradnici (pedagog, psiholog, logoped, rehabilitator), ravnatelj i ostalo tehničko osoblje s ciljem unaprjeđenja življenja i razvoja djece te kao podrška i pomoć roditeljima.
Iako mnogi roditelji ponekad vrtić smatraju čuvalištem, vrtići su mnogo više od toga. "To je odgojno-obrazovna ustanova s vlastitim kurikulumom, planom i programom koji doprinosi razvoju djeteta i potporu roditeljima", kazala je magistra Hajsek. "Vrtići su nastali krajem 19. st. kao čuvališta za djecu radi emancipacije žena u društvu koje su krenule raditi i zarađivati. Od čuvališta su se razvila u ustanove s razvijenim planom i programom odgoja i obrazovanja djece usmjerenim na dijete kao aktivnog sudionika vlastitog odgoja."
Roditelji i odgojitelji moraju surađivati
Roditelji bi trebali imati na umu da njihovom "poslu" nije kraj u trenutku kada ostave svog mališana u vrtiću; tek tada sve počinje. Odgojitelj tvog djeteta želi biti tvoj partner. Informiraj ju/ga o onome što se događa kod kuće što bi moglo utjecati na ponašanje ili uspjeh tvog djeteta u određenim aktivnostima. Podijeli s njima, kako ono što radi u vrtiću utječe na dijete kod kuće i obrnuto, a to uvijek učini na način koji vodi računa o vremenu odgajateljice.
Djeca u vrtiću uče kako donositi ispravne odluke te kako i kada izraziti svoje osjećaje i potrebe. Roditelji bi trebali pomoći djetetu razvijati i vježbati te vještine kod kuće prije nego što ih testiraju u vrtiću. Knjige također mogu biti nevjerojatan izvor za jačanje društvenog i emocionalnog učenja. Poneki stručnjaci naglašavaju da televizijske i video igre troše dragocjeno vrijeme za igru, pa savjetuju roditeljima da ograniče vrijeme upotrebe. Sati provedeni uz ove elektroničke uređaje, smatraju odgojitelji, mogli bi se provesti u razgovoru, čitanju ili aktivnom učenju kroz igru.
Naime, iskustva koje dijete stječe iz prve ruke važan su učitelj za tvoje dijete. Odvedite dijete u muzej, zoološki vrt, akvarij, knjižnicu, parkove, na predstave, posjetite različite geografske lokacije poput planine, plaže, šume i pustinje. I činite to često. Dijete će na taj način bolje učiti nove vještine i pojmove, a potaknut ćete i njegovu znatiželju.
Lidlova robna marka Lupilu nudi bogat i kvalitetan asortiman za mališane: hranu, pelene, kozmetiku, odjeću, omekšivače i deterdžente. Na Lidlovoj web stranici lupilu.hr, namijenjenoj prvenstveno mladim obiteljima, možete pronaći mnoštvo edukativnih i zanimljivih informacija. Za portal pišu etablirani stručnjaci – liječnici specijalisti i nutricionisti, kao i mame blogerice koje dijele svoja svakodnevna iskustva i daju vrijedne savjete. Lidl Hrvatska nedavno je pokrenuo suradnju svog brenda Lupilu s istaknutim hrvatskim pedijatrom, prof. dr. sc. Milivojem Jovančevićem, novim zaštitnim licem kampanje naziva „Sve što beba treba“. Kroz 12 epizoda serijala na Lidlovu Youtube kanalu, obrađuju se edukativne teme vezane uz majčinstvo – od prenatalne dobi djeteta do polaska u školu.