Odgojiteljica Maja: 'Najviše me veseli kada se djeca raduju mom dolasku, trče u zagrljaj'
Portal missMAMA i Lidl pokrenuli su kampanju ''Oni su najbolji'' kojoj je cilj odati priznanje odgojiteljima i odgojiteljicama koje svakodnevno rade lavovski posao. Odgojiteljica Maja Kunić Trupčević iz dječjeg vrtića Ciciban u Velikoj Gorici, pobjednica je ovogodišnjeg izbora 'Oni su najbolji' u kategoriji Naj za pričanje!
Tim povodom smo s odgojiteljicom Majom razgovarali o njezinom pozivu, motivaciji, izazovima s kojima se susreće, ali i prekrasnim trenutcima koji je svakodnevno inspiriraju. U kratkom nam je razgovoru približila svoj posao te pokazala kako svojim trudom i angažmanom čini život djece veselijim i bogatijim.
"Oduvijek sam osjećala posebnu povezanost s djecom i od kada znam za sebe sam željela biti odgojiteljica ili učiteljica. Osjećala sam se, i dalje se osjećam, posebno u njihovoj blizini. Osjećam ih na jednoj posebnoj razini i oni to prepoznaju. Djeca s teškoćama također pozitivno reagiraju na moj pristup jer vjerojatno osjećaju moju energiju i želju za rad s njima. Često čujem o sebi da sam intuitivan odgojitelj što govori o tome da taj poziv iskreno osjećam i radim iz srca, a djeca to cijene“, rekla nam je odgojiteljica Maja.
Motivacije i energije Maji ne nedostaje, a mi smo ju upitali što ju svakodnevno veseli i inspirira da radi više, drugačije i bolje. "Energiju da radim nešto drugačije crpim iz svoje unutarnje motivacije. Volim istraživati i mijenjati pristupe, uvoditi novine u svoj rad tako da mi ni jedan dan ne izgleda isto, monotonija i stagniranje me unazađuju stoga stalno tražim nešto novo što će me učiniti boljom odgojiteljicom i boljom osobom.“
Posao odgojiteljice veoma je izazovan i ponekad stresan, ali je i prepun veselja i radosnih trenutaka. "Najviše me veseli kada se djeca meni vesele, raduju se mom dolasku, trče u zagrljaj. Raduje me što se ugodno osjećaju u mojoj blizini, osjećaju da mogu biti opušteni i prirodni. Veseli me svaki naš zajednički uspjeh i iskreni smijeh kada netko provali neku urnebesnu izjavu. A posebno me veseli spoznaja da im uljepšavam boravak u vrtiću i da sam baš ja ta koja ih može obogatiti za razna iskustva i biti im uzor. Odgovornost je velika, ali osjećaj sreće neizmjeran", iskreno govori Maja.
Ovaj poziv osim velike ljubavi prema djeci, donosi i veliku odgovornost i ulogu u razvoju djece koja je povjerena odgojiteljima. Drugim riječima, teta je za djecu SVE. "Za vrijeme boravka u vrtiću teta je djetetu i obitelj i prijatelj, autoritet, uzor, podrška, pomagač i sve što mu je potrebno u tom periodu. A teta Maja se jako trudi biti ono što djeci treba“, pojasnila nam je.
Nažalost, odgajatelji se susreću s brojnim izazovima, posebno kada je riječ o prekobrojnim skupinama, premalim kvadraturama vrtića spram broja djece, nedovoljnom broju odgojitelja u slučaju izostanka. "Najveći izazovi su prekobrojne skupine pa se odgojitelji teško posvećuju individualno djetetu u onoj mjeri kojoj zaslužuje i koliko mu je potrebno pa nas to čini nezadovoljnima i ne osjećamo se dovoljno kompetentnima, što nije istina. Djeca su se promijenila, sve je više djece s teškoćama i atipične djece što iziskuje dodatan angažman. Suvremeni odgoj iziskuje promjene koje se u predškolskom sustavu jako sporo realiziraju, smatram da bi se trebao povećati broj sustručnjaka unutar ustanove kao podrška nama odgojiteljima", objasnila je Maja.
A za mališane, njihova Teta Maja ima važnu i prekrasnu poruku: „Svojim mališanima bih poručila da rade na svojoj mašti i da svojim unutarnjim slikama obogaćuju naš svijet, a ja ću im usput PRIČATI PRIČE…“
Hvala teti Maji i svim odgojiteljicama i odgojiteljima koji pričanjem priča obogaćuju život naše djece i čine ga radosnim, sretnim i čarobnim.
Lidlova robna marka Lupilu nudi bogat i kvalitetan asortiman za mališane: hranu, pelene, kozmetiku, odjeću, omekšivače i deterdžente. Na Lidlovoj web stranici lupilu.hr, namijenjenoj prvenstveno mladim obiteljima, možete pronaći mnoštvo edukativnih i zanimljivih informacija. Za portal pišu etablirani stručnjaci – liječnici specijalisti i nutricionisti, kao i mame blogerice koje dijele svoja svakodnevna iskustva i daju vrijedne savjete. Lidl Hrvatska nedavno je pokrenuo suradnju svog brenda Lupilu s istaknutim hrvatskim pedijatrom, prof. dr. sc. Milivojem Jovančevićem, novim zaštitnim licem kampanje naziva „Sve što beba treba“. Kroz 12 epizoda serijala na Lidlovu Youtube kanalu, obrađuju se edukativne teme vezane uz majčinstvo – od prenatalne dobi djeteta do polaska u školu.