Djeca kojoj se čita prije vrtića naprednija su od svojih vršnjaka
Djeca kojoj roditelji čitaju, prije nego li krenu u vrtić, naprednija su od svojih vršnjaka, pokazalo je to novo istraživanje objavljeno u Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics.
"Jaz od milijun riječi” mogao bi biti ključan za objašnjavanje razlika u razvoju rječnika i čitanja', rekla je Jessica Logan, vodeća autorica studije i izvanredna profesorica obrazovnih studija na Sveučilištu Ohio State. Čak će i djeca kojoj roditelji čitaju samo jednu knjigu dnevno čuti otprilike 290 tisuća više riječi do dobi od pet godina nego ona kojoj se ne čita redovito.
"Djeca koja čuju i upoznaju veći dio vokabulara će biti bolje pripremljena kada vide te riječi na papiru kada krenu u vrtić ili školu. Vrlo je vjerojatno da će lakše naučiti čitati i pisati ako su upoznati s izrazima koji će im biti potrebni u školi i vrtiću", rekla je Jessica Logan, vodeća autorica studije na The Ohio State University i članica Centra za istraživanje ranog djetinjstva.
Ideja za ovo istraživanje potječe od prethodnog istraživanja u kojem je Logan sa svojim kolegama došla do otkrića da roditelji jedne četvrtine djece u državi nikada ne čitaju knjige svojoj djeci, a veliki dio njih djeci čita samo jednom tjedno. "Činjenica da postoji toliko roditelja koji nikada ne čitaju knjige svojoj djeci nas je veoma šokirala. Željeli smo otkriti kakve bi to posljedice moglo ostaviti na djeci", zaključila je Logan.
Istraživači su surađivali s knjižnicom Columbus Metropolitan, koja je odabrala sto najtraženijih knjiga za djecu predškolske dobi. Logan i njezini kolege nasumično su odabrali 30 knjiga s oba popisa te izbrojali koliko je riječi u svakoj knjizi.
Otkrili su da knjige za najmlađu djecu sadrže u prosjeku oko 140 riječi, dok slikovnice sadrže oko 228 riječi.
S tim su informacijama istraživači izračunali koliko bi riječi dijete čulo od rođenja do petog rođendana pri različitim razinama čitanja. Oni su pretpostavili da bi djeci njihovi roditelji čitali knjige za najmlađe do njihova trećeg rođendana, a slikovnice sljedeće dvije godine te da bi svako čitanje uključivalo jednu knjigu. Također su pretpostavili da roditelji koji nikad ne čitaju svojoj djeci zapravo čitaju jednu knjigu svaki drugi mjesec.
Na temelju ovih kalkulacija, evo koliko bi riječi djeca čula do dobi od pet godina:
- djeca kojoj nikad nije bilo čitano 4662 riječi
- djeci kojoj je čitano od 1 do 2 puta tjedno 63 570 riječi
- djeci kojoj je čitano od 3 do 5 puta tjedno 169 520 riječi
- djeci kojoj je čitano svakodnevno 296 660 riječi
- djeci kojoj je čitano pet knjiga dnevno 1 483 300 riječi.
"Jaz od milijun riječi između djece koja su odgojena u okruženju u kojem se mnogo čita i one djece kojoj roditelji nikad ne čitaju zapravo je nevjerojatan”, rekla je Logan.