'Djeca koja počinju učiti strani jezik u najranijoj dobi, bit će bolja u više stvari'
Helen Doron jedna je od vodećih svjetskih pedagoginja, a od 1985.godine razvija posebnu metodu učenja kojom djeca u dobi od 3 mjeseca do 19 godina uče engleski na način kako uče materinji jezik.
Helen Doron Edukacijska Grupa danas je prisutna u 35 zemalja svijeta na preko 1000 lokacija, a u Hrvatskoj je prisutna od 2009. godine i to na 30 lokacija širom zemlje.
'Djeca koja su počela učiti u najranijoj dobi, bit će bolja u više stvari'
Helen Doron je na ideju o vlastitoj metodi podučavanja došla kad je njezina kćer pohađala satove violine. Shvatila je kako se i jezik treba učiti glazbom."Učitelj je inzistirao na tome da se sve radi po sluhu. Kako je jezik sličan glazbi, palo mi je na pamet i da se za učenje stranog jezika treba osloniti prije svega na slušanje, a ne na klasične metode podučavanja", rekla je Helen Doron kroz čije je škole do sada engleski učilo više od milijun i pol djece.
Kako znakovni jezik za bebe utječe na razvoj komunikacijskih vještina
Helen nastavlja "Djeca koja su počela učiti u najranijoj dobi, bit će bolja u više stvari. Bez obzira na to radi li se o povijesti, umjetnosti, znanosti, matematici, njihov mozak imat će više kapaciteta za učenje."
Osnivačica škole gostovala je na međunarodnom okruglom stolu u Zagrebu na kojem se govorilo upravo o ranom učenju jezika, a druge gošće bile su Jasenka Čengić s Filozofskog fakulteta, Ivana Cindrić s Učiteljskog fakulteta, Lucija Kraljević kao predstavnica roditelja čija djeca pohađaju Helen Doron školu i Ana Nekić Ćurković, Helen Doron učiteljica.
'Djetetu dodatni jezik uz materinji nije nikakvo opterećenje'
Lucija Kraljević svoju je kćerkicu Laru u ovu školu upisala s navršenih godinu dana. "Mislim da djetetu dodatni jezik uz materinji nije nikakvo opterećenje. Dječji mozgovi su spužve i što ranije krenu, to će dijete lakše apsorbirati i prihvatiti strane jezike", rekla je Lucija te dodala kako je Lara danas prvašica, a odlični rezultati Helen Doron metode itekako su vidljivi.
Mama Lucija od rođenja je kćeri govorila i engleski jezik, a kad je vidjela Helen Doron oglas za učenje jezika, bila je oduševljena cijelom metodom, atmosferom, prostorom i sistemom te govori kako je njezinoj kćeri učenje engleskog pomoglo u mnogim stvarima. "Pomoglo joj je sa samopouzdanjem, nije sramežljiva, jako dobro se prilagodila na školu, zavoljela je učenje i što je najvažnije - nije joj dosadno", rekla je.
Mala Nika bez muke priča na hrvatskom i talijanskom jeziku
Dodala je i kako vjeruje da postoje mnoge prednosti višejezičnosti, a to je da je njezinoj kćeri svaki novi jezik lakši za učiti i razumjeti, razumije filmove i crtiće, ima više samopouzdanja, a sada je počela učiti i njemački jezik jer kako mama Lucija govori: "Znanja nikad previše!"
'Jezik se treba prezentirati kao zabavna aktivnost, uz koju dijete uči o sebi, ali i o svijetu'
Helen Doron istaknula je još neke doživotne prednosti dvojezičnosti ili višejezičnosti temeljene na mnogim istraživanjima. Prije svega, postoji više povezanosti između moždanih stanica što znači jednostavnije učenje bilo čega. Zatim, puno bolje svladavanje neverbalnih zadataka koje zahtijevaju rješavanje određenih sukoba. Isto tako, bolja mogućnost fokusiranja u zbunjujućim situacijama, brže donošenje odluka, ranija socijalna empatija, ali i dugoročni doprinos zdravlju, primjerice - odgođeni znakovi demencije u starosti.
Ono što muči roditelje kod ranog učenja jest činjenica da djeca nisu savladala hrvatski jezik, no doc.dr. Ivana Cindrić s Učiteljskog fakulteta u Zagrebu spomenula je bilingvalnu djecu kao dokaz da usvajanje stranog jezika ne utječe na kasnije usvajanje materinjeg jezika, s time se složila i Jasenka Čengić s Filozofskog fakulteta u Zagrebu. "Važna stvar je kako se prezentira jezik koji se uči, a treba ga prezentirati kao zabavnu aktivnost, uz koju dijete uči o sebi, ali i o svijetu", rekla je Jasenka Čengić.
Bebe već od rođenja razlikuju materinski jezik od ostalih
Helen Doron učiteljica i franšizerka Ana Nekić Ćurković svjedočila je o svom pozitivnom iskustvu s Helen Doron metodom ne samo profesionalno, već i privatno kao majka dvogodišnje Korine, koju je već sa šest mjeseci upisala u Helen Doron školu. "Kao mami najzanimljivije mi je što je moja kćer dobila priliku da bude više kooperativna, da dijeli s drugom djecom, naučila je o timskom radu, strukturi i općenito ima veći interes za jezik i učenje."
'Što ranije, to bolje!'
Kada su 2009. godine počeli s Helen Doron metodom u Hrvatskoj, roditelji su bili ili potpuno entuzijastični ili potpuno skeptični. "Kroz rad, trud i pomoć naših roditelja, uspjeli smo promijeniti mišljenje. Napravili smo puno, ali još nas čeka puno posla", rekla je Ana Nekić Ćurković i dodala kako su najčešći problemi na početku bila pitanja poput 'Kako roditelji mogu mjeriti proces?', 'Hoće li dijete imati problema s učenjem materinjeg jezika?', ali i mišljenje okoline - 'Roditelji su overachieveri'.
"Brojke upisivanja djece rastu jer metoda funkcionira, ljudima se sviđa, roditeljima se sviđa, a što je najvažnije - djeci se sviđa", rekla je Helen Doron i dodala kako su najveće kvalitete Helen Doron škole - zabava i ljubav prema učenju!
Zajednički zaključak mogao bi se opisati jednim motom: Što ranije, to bolje!