9 primjedbi učitelja na današnje generacije koje bi trebale ozbiljno brinuti roditelje

Unsplash+
Sve je više problema s kojima se suočavaju učitelji i profesori u nastavi i odnosima, a roditelji često ne shvaćaju to ozbiljno, nego probleme traže u drugim stvarima. Evo kako to vide učitelji.
Vidi originalni članak

Znamo svi da danas postoji cijeli niz problema s kojima se suočavaju profesori, učitelji, nastavnici, ravnatelji škola, pedagozi. Svi ti problemi nerijetko utječu negativno na provođenje nastave, učenje, održavanje lekcija i odnose između učenika, nastavnika i roditelja. I često se sve prebacuje na „ove nove generacije“.

Da, opasno je TikTok opet 'na tapeti': Zbog Superman izazova i kod nas sve više ozlijeđene djece; djevojčica u BiH slomila obje ruke

Upravo su takvi problemi tih generacija bili povod za ovaj popis. Na stranici Yourtango.com sastavili su popis primjedbi nastavnika na upravo ovu generaciju zbog kojih bi se roditelji ipak trebali zabrinuti. Ne zato što su roditelji sami za to krivi, nego je lakše rješavati te probleme kad su poznate neke stvari.

9 primjedbi učitelja na današnje generacije koje bi trebale ozbiljno brinuti roditelje

1. Imaju problema s razumijevanjem pročitanog

Sve veći broj djece ima problema s vještinom čitanja. Reći će to bilo koja učiteljica, a kasnije i profesori. U nižim razredima djeca sve kasnije nauče čitati, a u višim razredima imaju problema s razumijevanjem pročitanog teksta – to će reći svaki učitelj i profesor. Dio „krivnje“ leži u tehnologiji, dio u sklonosti trenutnom zadovoljstvu, a dio i u premalo čitanja kod kuće.

2. Tehnologija je uvelike utjecala na trajanje pažnje

Za ovo možemo gotovo u potpunosti kriviti tehnologiju, odnosno mobitele. Mnogi se učenici bore kako bi usmjerili pozornost i koncentrirali se na nastavi, ali ne uspijevaju tako lako. Zbog toga trpi njihova radna etika i motivacija, ali su zbog toga i aktivniji tijekom nastave (čitaj: nemirni). Vrijeme provedeno ispred ekrana izravno utječe na probleme s koncentracijom, ali često i motivacijom.

3. Ne ulažu napor da bi postigli uspjeh

Čak i kad nastavnici učenicima daju alate za ostvarenje nečeg, učenici nisu spremni uložiti nikakav napor da bi to napravili. Zbog postavljanja zadatka, pa zatim frustracije zbog nedostatka koncentracije, učenici gube motivaciju za akademski uspjeh. Tu je i sve veći postotak problema s mentalnim zdravljem, koji ih dodatno ometa. Upravo su stope anksioznosti, depresije i usamljenosti ključni problemi na koje nastavnici žele upozoriti.

4. Nedostaje im znatiželja

Prema studiji objavljenoj u časopisu Learning, Culture, and Social Interaction, djeca i mladi danas nemaju dovoljno stvari oko kojih su uzbuđeni, koje ih jako zanimaju. Ono što oni najčešće tvrde je da oni „samo rade ono što im učitelji kažu da rade na dosadnim satovima“. Iako bi i starije generacije učenika to isto često rekle, stručnjaci koji su proveli anketu rekli su da je ovo zabrinjavajuće, jer upravo u ovoj dobi je važno biti uzbuđen zbog nečeg novog i nepoznatog.

Uz svu moguću tehnologiju i sve na društvenim medijima, tradicionalne učionice im postaju – dosadne.

5. Muče se s vještinama rješavanja problema

U časopisu Journal of Mathematical Behavior objavljeno je istraživanje prema kojem mnogi učitelji smatraju da je nedostatak vještina rješavanja problema jedna od najvećih poteškoća njihovih učenika. Bilo da se radi o rješavanju sukoba s vršnjacima ili suočavanja s vlastitim preprekama, mnogi učitelji tvrde da ova generacija ima teškoća s rješavanjem problema.

Osim tog, vrlo često se oslanjaju na druge u nadi da će riješiti njihove probleme umjesto da sami pokušaju pronaći rješenje – što vrlo lako dovodi do neuspjeha u nekom trenutku.

6. Previše izostanaka s nastave

Nije više tajna da učenici prečesto izostaju s nastave, i to često uz „blagoslov“ roditelja. Broj izostanaka povećao se posljednjih nekoliko godina. U školskoj godini 2023/2024. prosječno je svaki osnovnoškolac izostao 77 sati s nastave, a srednjoškolac 115 sati. Učitelji upozoravaju da to ne povlači za sobom samo lošiji uspjeh u školi, nego loše utječe i na njihov društveni razvoj i odnose s vršnjacima.

7. Očekuju trenutno zadovoljstvo

Zbog tehnologije i prekomjerne izloženosti istoj, današnje generacije imaju potrebu za trenutnim zadovoljstvom, što loše utječe na uspjeh u školi, a trebalo bi brinuti roditelje. Tu pojavu možemo okriviti za činjenicu da ova generacija očekuje da će uložiti manji napor za učenje, manje istražuje svoju znatiželju, a više očekuje da drugi obave posao umjesto njih. Osim tog, na prvi znak nelagode ili izazova postaju emocionalno neregulirani, jer izostaje trenutno zadovoljstvo.

8. Nemaju vještine emocionalne regulacije

Ovo je problem koji ide na obje strane. Cilj je da učenici u učionici na nastavi budu mirni i tihi, tradicionalni sustav to pokušava postići na – tradicionalan način. Škole nemaju resurse kojima bi pomogli djeci na individualan način, da uzmu vremena za određeno dijete ili ga povežu s nekim tko bi mu mogao pomoći, ako je u pitanju loše ponašanje ili im je potrebna pomoć s mentalnim zdravljem. S druge strane, današnje generacije nemaju sposobnost regulacije emocija, što i dovodi do problema u ponašanju.

9. Ometa ih tehnologija u učionici

Iako su mobiteli zabranjeni u većini osnovnih škola, to se pravilo ne poštuje uvijek i bez iznimke. Mobiteli ometaju učenike za vrijeme nastave. S druge strane, došli smo već do tog da učenici osjećaju tjeskobu ako im mobitel nije pri ruci. Niti jedna opcija nije dobra u ovom slučaju. Ako uspiju koristiti mobitel skriveno, to im ometa pažnju. S druge strane, tjeskoba zbog „odvojenosti“ od mobitela, dovodi do problema u ponašanju i ometanja nastave.

Vjerujemo joj Učiteljica u mirovini: Ovo je najveća greška koju roditelji rade, govorim iz iskustva

Posjeti missMAMA