Mame influencerice sve češće ne otkrivaju lica svoje djece na svojim uratcima
Kad je u kasnim 2000-im godinama došlo do procvata onog što danas zovemo mama-blogerice, brojne su se mame, posebno one koje su bile kućanice ili imale svoje privatne poslove, odabrale neku od postojećih platformi kako bi dijelili sadržaje o majčinstvu i svemu s tog područja. U nekom su trenutku one postale mama-vlogerice, mame-TikTokerice, Instagram mame… I većina njih su postale mame influencerice, što znači da dobiju novac za promoviranje određenih proizvoda.
Sve u svemu, na samim začetcima tog nitko nije znao u što će se taj trend pretvoriti, pa nitko nije puno razmišljao o tom treba li otkrivati lica svoje djece na tim uratcima. No, kako su godine prolazile, djeca više nisu bila djeca, pa oni koji su bili bebe u nekima od prvih videa, danas su već odrasli ljudi, pa imaju pravo odlučiti sami žele li da se njihova lica pojavljuju na internetu.
Osim tog, kako smo postali svjesniji raznih opasnosti koje krije Internet i umjetna inteligencija, mnoge su se mame predomislile o objavljivanju svoje djece. Upravo u posljednje vrijeme tako je sve učestaliji trend mama influencerica koje ne objavljuju lica svoje djece u svojim uratcima. Njihov je sadržaj i dalje isti, samo bez lica djece.
Krenule ležerno, pa se iznenadile
Na online radiju PBS neke su mame podijelile svoja iskustva i razmišljanja o ovom.
„Dobivala sam ispod svojih videa puno reakcija i interakcija koje su se odnosile samo na moju kćer,“ rekla je Deja Smith za PBS. „Uvijek sam željela bazirati svoj sadržaj na onom što mi je najbliže, u mojoj okolini. To je cijela poanta toga, da je to usredotočeno na mene, zar ne? Dakle, kada su se ljudi počeli usmjeravati na moju kćer, tada mi je postalo neugodno.“
Brittany Balyn također je objasnila: „Ono što me stvarno osvijestilo i natjeralo da sve promijenim, bio je susret s drugom majkom na jednoj radionici. Ona je, umjesto da prvo dođe k meni, upoznala moju kćer, izgovorila njezino ime, znala puno tog o njoj. I u toj situaciji nije bilo nikakve loše namjere. Samo sam shvatila da u krivim rukama ove informacije mogu biti iskorištene na vrlo loš način.“
Čak i influenceri s iznimno velikim brojem pratitelja odbijaju prikazivati lica svoje djece. Isto tako i roditelji koji dijele slike svoje djece na internetu tako da ih mogu vidjeti svi, počeli su osvještavati činjenicu da bi trebali biti zabrinuti.
Dok su mame influencerice koje ne pokazuju lica svoje djece još uvijek u manjini, usprkos sve više rastućem trendu, to bi se uskoro ovakvim tempom moglo promijeniti u korist onih koje ne pokazuju lica svoje djece. Ozbiljan porast oblika korištenja umjetne inteligencije mnoge je iznenadio i zaprepastio, pa ne čudi što se mnogi ovog pribojavaju. Tehnologija je uvijek korak ispred nas, pa moramo biti oprezni.