Klince oduševi Popeye, a cijela Malta je sjajna i može se obići u nekoliko dana

Privatni album
Obitelji koje često putuju s djecom mnogi će proglasiti luckastima, čudeći se kako uspiju sve organizirati i provesti u djelo. No, FB stranica Putoklinci – putovanja s djecom dokazat će ti suprotno. Oni kojima je bez problema pošlo za rukom putovati s malom i nešto većom djecom dijele s nama svoje pustolovine u obliku putopisa, objavljene upravo kao iskustva na toj stranici.
Vidi originalni članak
  • 4 dana Malte
  • 3 klinca
  • 2 roditelja
  • 1 super pustolovina

Dan 1: Put ZG - Malta, Marsaxlokk, Blue Grotto, Dingli cliffs

Malta je otočna država u Sredozemnom moru. Sastoji se od nekoliko otoka i otočića od kojih su 3 naseljena. Najveći otok je Malta na kojem živi najveći dio stanovništva. Tu su još i Gozo i Comino. Ovo je zemlja sa nešto više od pola milijuna stanovnika, a s obzirom na površinu (manja je od Krka) jedna je od najgušće naseljenih zemalja svijeta. Službeni jezici su engleski i malteški (čudna mješavina arapskog, talijanskog, francuskog i engleskog). Nalazi se u blizini Sicilije i 300 km od afričke obale.

Maltu smo "snimali" duže vrijeme, još od kad se iz Trsta jeftino letjelo na Maltu. Dolaskom Ryanaira u Zagreb, Malta nam nikad nije bila dostupnija. Povratne karte ZG-Malta 20 € po osobi. Dodajemo jedan kofer od 10 kg i rezervaciju sjedala jer je ona obvezna zbog klinaca i cijena je u konačnici 30 € po osobi. Djeca imaju pravo na kids gadgete pa sa sobom nosimo kolica i 2 autosjedalice jer su u rent-a-caru preskupe.

Malta je dio EU pa je za ulaz dovoljna samo osobna iskaznica. Mi smo išli početkom travnja 2022. godine i tad su odrasle osobe morale imati valjanu covid potvrdu (cjepivo unutar 9 mjeseci), djeca iznad 5 godina negativan PCR, a mlađi od 5 godina ništa. Uz navedeno svi smo trebali imati ispunjen PLF obrazac.

Auto smo uzeli preko Princess rent-a- cara (25€ po danu uz polog za osiguranje štete od 200 € preko kreditne kartice. S iste će vam skinuti 45 € za kaznu za prebrzu vožnju. Kako znam? Ukratko, imaju dosta kamera i voziti 10 km/h iznad ograničenja nije baš dobra ideja. Dobili smo auto koji nije bilo naš u najboljem stanju, ali poslužio je. Dobro je da je bio automatik jer se na Malti vozi lijevom stranom pa je olakotna okolnost to što ne moraš mijenjati brzine lijevom rukom. Uzeti auto je pun pogodak jer onda možete proći zemlju uzduž i poprijeko. Iako su i dosta dobro povezani javnim prijevozom.

Stižemo u Marsaxlokk

Marsaxlokk je malo ribarsko mjestašce na jugoistočnom dijelu Malte i najveća je ribarska luka na Malti. Jedan od prepoznatljivih simbola Malte su "luzzu" ribarski brodovi jarkih boja. U Marsaxlokku je obavezno u nekom od restorana pojesti ribu po više nego povoljnim cijenama. Nedjeljom se ovdje održava poznata tradicionalna ribarska tržnica, ali mi eto nismo bili na Malti u nedjelju. Šećemo mjestom, sjedamo na ručak i kavu te krećemo dalje prema Blue Grottu do koje nam je trebalo cca 15 minuta.

Blue Grotto je prirodni fenomen, morska špilja također na jugoistočnom dijelu otoka. Godišnje ju posjeti preko 100.000 ljudi. Jako je zanimljiva za izlete čamcima, ronjenje ali i samo uživanje. Mi smo se ovog puta ovoj ljepoti divili s vidikovca.

Nakon Blue Grotta odlazimo na Dingli klifove i stižemo za nekih 10-15 minuta. Još jedno čudo prirode gdje se najčešće dolazi gledati zalazak sunca. Klifovi su ujedno i najviši vrh Malte i nalaze se na visini od 253 m.

Ovdje polako pada mrak pa odlazimo u dućan po neke potrebne stvari (ima Lidl, Spar, EuroSaver koji ima puno naših proizvoda ... cijene su nešto više nego kod nas) i u apartman koji se nalazi na drugom kraju države točnije u Bugibbi (oko 30 minuta udaljen). Gorivo je tada bilo jeftinije nego kod nas, parking se ne plaća samo morate paziti da se parkirate unutar bijelih linija, jer su ostale boje parkinga za rezidente.

Dan 2: Valletta, Malta National Aquarium

Budimo se u apartmanu (kojeg smo iznajmili preko LOCK TRIPA jer mi se uz Booking i Airbnb koje uvijek koristim pokazao kao bolja opcija), doručkujemo u stanu i krećemo prema Valletti. Vani je oblačno i iako termostat pokazuje 17 stupnjeva potrebna nam je jakna a kasnije i kapa zbog jako hladnog vjetra . Do Vallette nam treba cca 25 minuta. Parking nalazimo brzo na Lower Barraka Gardensu odakle se pruža predivan pogled na Tri Grada.

Valletta je glavni grad Malte. Iako je jedan od najmanjih europskih glavnih gradova slovi za najsunčaniji. 1980 godine stavljena je na popis UNESCO -ove kulturne baštine. I zaista imate osjećaj da šećete po open-air muzeju. Ono što je specifično za maltešku arhitekturu su zatvoreni balkoni raznih boja. Pretpostavlja se da su građeni takvi zbog arapskih žena koje nisu smjele biti viđene, a da bi mogle promatrati svijet.

Lower i Upper Barraka Gardens su vrtovi tj. park u Valletti s kojih se pruža divan pogled na Tri Grada i Grand Harbour, i ujedno su najviša točka u gradu.

Svakog dana u podne a vikendom i u 16 sati Saluting Battery izvodi "performans" pucanja iz topa. Klinci su se toliko oduševili da su žicali da se još jednom vratimo ovdje. Nakon šetnje centrom dečki odlaze na vožnju turističkim vlakićem kroz grad (odrasli 6 €, djeca 4 €) a kći i ja nastavljamo šetnju gradom.

Nakon ručka već poprilično promrzli odlazimo na drugi kraj države u Nacionalni Aquarium Malte. Ispred Aquariuma je velik parkić za klince. Cijena ulaznice za odrasle je 14 €, za djecu stariju od 4 godine 8 €. Radno vrijeme aquariuma je od 10-18 sati svaki dan a zanimljiv je između ostalog i zbog svog oblika zvijezde pa je lako uočljiv s ceste. U parku i Aquariumu provodimo ostatak popodneva te se vraćamo u stan na raniju večeru.

Dan 3: Mosta, Rabat i Mdina, Popeye Village, Red Tower

Mosta - mjesto koje je poznato po Rotunda Mosti, crkvi s ogromnom kupolom čiji dizajn je inspiriran rimskim Panteonom. Kupola je visine 61 metar, promjera oko 40 metara i smatra se trećom najvećom samostojećom kupolom na svijetu. 1942. godine za vrijeme mise kroz kupolu je u crkvu pala bomba ali nije eksplodirala, smatra se čudom da od 300 ljudi koji su bili unutra nitko nije stradao. Uz crkvu i balkon može se razgledati i sklonište iz II. Svj. rata. Kupuju se pojedinačne ulaznice ili grupna za sve. Mi smo posjetili crkvu i popeli se na gornju terasu i balkon ( 5€ odrasla osoba, djeca gratis) a sklonište smo ovog puta preskočili.

Mdina je grad u samom središtu otoka i nekada je bio glavni grad Malte. Pojavom Malteškog reda, vitezovi su shvatili da bi bilo dobro imati pristup moru i biti bliže svojim brodovima pa su glavni grad preselili u Vallettu. Mdina se još naziva i „silent city“ jer u njoj nema prometa odnosno autom u grad mogu ući samo stanovnici. Za turiste nude vožnju i razgledavanje konjima i kočijom, ali gradić je malen i sve se može pješke. U vrijeme naše šetnje Mdinom naletjeli smo na malteško vjenčanje ispred katedrale u Mdini. 31.03. je inače na Malti Dan slobode. Praznik kojim se obilježava povlačenje britanskih trupa i mornarice s teritorija Malte.

Rabat je grad odmah do Mdine, zapravo čim izađete iz zidina Mdine nalazite su u Rabatu. Najpoznatija znamenitost grada je nekropola St. Paul's Catacombs te istoimena crkva. Tu se nalazi i pećina u kojoj je sveti Pavao živio i propovijedao za vrijeme boravka na Malti.

Popeye Village - ovo je mjesto je klincima definitivno bilo najzanimljivije. Radi se naime o filmskom setu mjuzikla "Popeye" iz 1980. godine s Robinom Williamsom u glavnoj ulozi koji je kasnije pretvoren u zabavni park. Ulaznice za nas smo platili cca 45 €. Ovdje smo pojeli i ručak (klasičan fast food, pizze, burgeri i slično). U parku cijelo vrijeme srećete Popeya, Olivu, Bluto-a i park je jako zabavan. Pun zabavnih sadržaja a svakako najzabavniji je bio da smo sudjelovali u snimanju filmića o Popayu koji se kasnije tamo prikazao u kinu i kojeg smo dobili na mail (za 5 €). Ne moram naglašavati da smo djecu jedva izvukli odavde.

Na kraju dana stali smo pogledati Red Tower. Toranj koji je služio za promatranje obale i zaštitu trgovaca od gusara.

Dan 4: San  Antons Gardens, Valletta, Playmobil Funpark, St Peters Pool

U prvotnom planu ovaj dan je bio rezerviran za Gozo, ali nam je jedan mali suputnik večer prije imao neku temperaturu pa kako nismo znali razvoj situacije odgodili smo Gozo. Mali gospodin je odspavao do 10 probudio se kao nov pa smo nešto prije podne krenuli još ponešto razgledati. Podmladak je jednoglasno odlučio da idemo ponovno u Vallettu jer žele još jednom gledat topove. Do topova smo imali dovoljno vremena pa smo prvo stali u St Antons Gardenu. St Antons Gardens je najpoznatiji park na Malti. Rezidencija predsjednika se nalazi ovdje ali parkom se može slobodno prošetati. Ne naplaćuje se nikakav ulaz.

Nakon kratke šetnje parkom odlazimo ponovno u Vallettu vidjeti topove, prošetati i pojesti ručak. Ponovno parkiramo na Lower Barraka Gardensu, pogledamo Saluting Battery te šetnjom dolazimo do St Johns Catherdal, preko puta koje sjedamo na ručak te između ostalog ovdje isprobamo tradicionalni recept "Zec na malteški". Triq Republic i Triq Merchant glavne su ulice u Valletti prepune dućana i restorana, a zbog prije spomenutog Dana slobode bile su i prikladno ukrašene. "Gubimo" se uličicama Vallette praćeni prekrasnim sunčanim vremenom. Kako više nema ni traga temperaturi nastavljamo dalje do Playmobile tvornice igračaka u sklopu koje je i velika unutarnja i vanjska igraonica.

Playmobile - ulaznice dječje 5 € po djetetu, odrasli po 3 € . Ovdje smo prvi put u 4 dana popili kavu u miru tako da vrijedi svakog eurića. Uglavnom, hrpa playmobile igračaka u unutarnjem dijelu i lijep park u vanjskom dijelu te ugostiteljski objekt i prodavaonica igračaka u sklopu. Ovdje "gubimo" neka 3 sata te ih jedva izvlačimo van kako bismo još stigli do St Peters poola. St. Peters pool je prirodni bazen desetak minuta vožnje udaljen od Marsaxlokka.

Odlazimo u apartman i lagano pakiramo kofere. Prije samog leta morali smo još jednom mahnuti Popayu jer je on uvjerljivo br. 1 na dječjoj listi te još jednom odlazimo do Marsaxlokk na riblji ručak.

Sve u svemu, Malta od nas ima svaku preporuku i stigne se cijela proći za 4-5 dana. Ako idete u toplijim mjesecima ostavite još nešto više vremena za kupanje i plaže te posjete Gozu i Cominu.

Putopis by Putoklinci Šri Lanka te oduševi ili razočara - bučna, prljava i beskrajno simpatična!