Veliki HAK-ov test autosjedalica: Samo dva loša proizvoda!
Hrvatski autoklub i partneri u novom izdanju testa dječjih autosjedalica ovoga su puta strogim procedurama podvrgnuli čak 30 različitih proizvoda, koje su analizirali u četiri glavne kategorije: sigurnost (frontalni i bočni sudari), jednostavnost uporabe (čišćenje i završna obrada), ergonomija i štetni sastojci.
Od ukupno 30 testiranih autosjedalica, njih čak 28 nadmašuju propisanu zakonsku regulativu (21 dobra i sedam zadovoljavajućih), dok su samo dvije loše.
Dvije stolice su loše
Na vrhu ovog redoslijeda, s najboljim prosjekom ocjena (oba 1.7), našli su se Besafe iZi Go Modular X2 i-Size + iZi Modular i-Size Base (za bebe) i Cybex Cloud T + Base T (za djecu do 18 mjeseci), iza kojih slijedi dvojac Chicco Kory Plus Air i-Size + Full 360 i-Size Base i Cosatto Acorn i-Size + Acorn i-Size Base (oba 1.9). Za malo veću djecu, do četiri godine te visine između 61 i 105 centimetara, najdojmljivijim se pokazao model Joie i-Spin 360 E, koji je dobio ukupnu ocjenu 2.0.
Cybex Solution T i-Fix bio je pobjednik testa za pomoćne sjedalice s naslonom za veću djecu u dobi od oko četiri godine i više te visinu od 100 do 150 centimetara. I ovaj model je zaslužio respektabilnu ukupnu ocjenu 2.0, između ostaloga i zato što ima mogućnost pričvršćivanja na Isofix nosač, čime se povećava bočna stabilnost i sprečava prevrtanje sjedala u zavojima.
Dvije najlošije autosjedalice dolaze od istog proizvođača (Maxi-Cosi Pebble 360 Pro i Maxi-Cosi Pebble 360 Pro + FamilyFix 360 Pro) te su obje pale na ispitu zbog prekomjerne količine štetnih tvari. Iako su navedeni modeli sigurni, materijali za navlake kontaminirani su zagađivačem naftalinom za koji se sumnja da je kancerogen te se zbog toga ne preporučuju (oba su namijenjena djeci do 18 mjeseci). No prijeđimo na one – najkvalitetnije!
Zanimljivo da maksimalnu ocjenu vrlo dobar i ocjenu jedva zadovoljavajući ponovno nije dobio ni jedan proizvod, baš kao u nekoliko posljednjih testova.
Ovaj test ističe važnost Isofix priključka za sigurnost i jednostavnost uporabe. Napomenimo da se od kolovoza 2024. neće smjeti prodavati nove modele bez odobrenja prema novom standardu UN ECE Reg. 129, ali postojeći modeli s odobrenjem UN Reg. 44 mogu se i dalje koristiti bez ograničenja. Ovo je važna informacija za roditelje u vremenima kada svaki trošak ima velik utjecaj na kućni budžet.
Detaljne rezultate testiranja autosjedalica pročitajte ovdje.
Kupnja dječje autosjedalice ne smije biti ‘slijepa’
Na kraju ponavljamo da bi se prije kupnje dječje autosjedalice roditelji svakako trebali informirati o ponudi na lokalnom tržištu jer su rezultati ovoga testa samo pomoćni orijentir, a nikako ne obvezni naputak. Naime, ni jedno dječje sjedalo ne odgovara jednako dobro svim automobilima, a osobne preferencije roditelja i djece često su vrlo različite od rezultata testiranja. Stoga kupnja dječje autosjedalice ne smije biti ‘slijepa’, nego vozilo i dijete treba odvesti u trgovinu kako bi u neposrednom kontaktu isprobali modele dostupne za kupnju.
Kad jednom sjedalo bude izabrano, mora se instalirati u vozilo što čvršće i postojanije, pogotovo u starija vozila koja možda imaju malo drukčije kopče. Prethodno savjetujemo da se što bolje upoznate s kupljenom dječjom autosjedalicom kroz upute za uporabu, koje se na prvi pogled ponekad znaju činiti malo kompliciranijima, ali su uvijek vrlo korisne. Pravilna instalacija je iznimno važna kako bi sjedalo zaštitilo dijete u slučaju eventualne nesreće na najbolji mogući način.