Učiteljica ima posebnu taktiku: vodi razred kao ured i djeca mogu 'kupiti' svoje 'slobodne dane'

Unsplash+
Svi se slažemo i znamo da djecu treba motivirati na pravi način, kako kod kuće ili za društvo, tako i za školu i učenje. No, može li se nekad ipak u tom pretjerati i je li ova učiteljica u pravu?
Vidi originalni članak

Motivacija je ključna za mnoge stvari i svako ljudsko biće. Motivacija pokreće ljude, pa tako i djecu, da čine stvari za koje nekad možda ne bi imali dovoljno snage, volje, energije. No, bitno je kako tu motivaciju potaknuti, kako doći do toga da nekog motiviramo.

Jedna je profesorica u američkoj državi Virginiji došla na neobičnu ideju za potaknuti motivaciju kod svojih učenika. Leslie Robinson svoju učionicu vodi – poput ureda. To znači da učenici tamo rade „u smjenama“ i imaju pravo na plaćene slobodne dane svaka dva tjedna. Zanimljivo, zar ne?!

Vjerujemo joj Učiteljica u mirovini: Ovo je najveća greška koju roditelji rade, govorim iz iskustva

„Pripremam ovu djecu za život", rekla je učiteljica Robinson za Today.com. Ona radi u srednjoj školi i predaje predmet koji se zove „obiteljske i potrošačke znanosti“, a to bi bilo nešto kao naše Domaćinstvo.

„Svoju učionicu tretiram kao da je poslovna zgrada”, rekla je Robinson za podcast Teachers Off Duty, koji je objavljen i na na TikToku i Instagramu, te dodala: „Svaki radni stol simulira kabinu tako da svaki student kao da radi u korporativnom uredu - njihov stol, njihov ured, njihov posao. Ako slušaju glazbu, ako razgovaraju telefonom, ako jedu grickalice - to je njihov ured. Sve dok je vaš ured čist kad odete, to je vaša odgovornost.”

Učenici koji dolaze na sat i odlaze odgovorni su sami za svoju produktivnost, a to ujedno utječe i na njihovu ocjenu i – plaću.

„Moja djeca dobivaju plaću svaka dva tjedna, što znači da ja ažuriram svoje ocjene svaka dva tjedna", dodala je Robinson.

Naime, njezin se sustav temelji na ukupnoj ocjeni svih zadataka u tom dvotjednom razdoblju ocjenjivanja. Ako nakon dva tjedna učenik dobije ocjenu odličan, skupit će 15 bodova za slobodne dane. Ako dobije vrlo dobar, zaradit će 10 bodova za slobodne dane, i tako dalje.

Jednom kada dobiju dovoljno ovih bodova, mogu ih „unovčiti“ tako da ih zamijene za propuštanje zadataka.

„Ako zadatak vrijedi 40 bodova, a oni imaju samo 20, onda mogu uzeti pola dana slobodno”, kaže Robinson za Today.com. U slobodno vrijeme učenici mogu čitati, crtati ili raditi neku drugu tihu aktivnost.

Za praćenje svoje „zarade“, učenici imaju i svoje „novčanike“.

„Zapišem to na komadić papira i onda to moraju spremiti, baš kao što čuvaju svoje novčanice", rekla je Robinson za podcast. „Ako odete u trgovinu i platite novcem, ne možete platiti nešto drugo."

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Bored Teachers (@bored_teachers)

Ipak, postoje dani kad učenici ne mogu koristiti svoje bodove i kupovati njima – na primjer na dan kad je test ili kad obavljaju važne zadatke.

Komentatorima na Instagramu i TikToku uglavnom se svidjela metoda podučavanja. Ipak, bilo je i onih koji se nisu složili s ovakvom metodom, te su je nazvali „indoktrinacijom".

„To se zove život.”

„Napola sam impresioniran, napola prestravljen kako ona vodi ovaj razred."

„Dodajte poreze da i oni to nauče."

„Ova djeca imaju više slobode, izbora i odgovornosti od bilo koje učionice u kojoj sam ikada bio. To je briljantno. Tretira ih kao mlade odrasle osobe, pretpostavljam da jesu.”

„Smiješno je učiti djecu na ovaj način.”

„Pokazujete životne vještine.”

„Apsolutno ne. Ovo je ubrzani put do mentalnog sklopa zaposlenika i poticanje statusa quo. Ima kreativnosti u ovom procesu, svakako. Međutim, način razmišljanja ovdje je ograničavajući.”

„Imala sam učitelja prije više od 20 godina koji je to radio, ali je to drukčije zvao. Bile su to putovnice i mogle su se koristiti za izuzeće od testova i slično.”

„Razumijem njezinu perspektivu, ali ona u biti obučava tu djecu da budu zaposlenici, a ne poslodavci i poduzetnici."

„Tako kreativno i relevantno!”

„Ovo je pametno, ali i pomalo tužno.”

Tijekom svoje 17-godišnje karijere, Robinson je eksperimentirala kako zainteresirati djecu za učenje, a današnje generacije, smatra, treba na drukčiji način zainteresirati. U njezinom razredu, kaže ona, ovo istinski dobro funkcionira i nema namjeru to mijenjati. Nitko od roditelja djece nije se, kaže, bunio.

Sigurni smo da je i učenicima ovo potrebna motivacija! Je li u pitanju odgoja djece u zaposlenike ili tek maštovit pristup profesorskoj profesiji, to ćemo ostaviti nekom drugom da odluči.

Bez osuda 9 primjedbi učitelja na današnje generacije koje bi trebale ozbiljno brinuti roditelje

Posjeti missMAMA