Treba li domaćinstvo vratiti u škole?
Nastava je tako uključivala predavanja o tome kako skuhati jela, planirati kućni budžet, upravljati slobodnim vremenom te obaviti jednostavne kućanske popravke, piše Thinkinghumanity.
Domaćinstvo više nije na listi obveznih predmeta i u većini škola ga uopće ne nude, no sve je više roditelja i nastavnika koji smatraju da bi se trebalo vratiti.
Zbog fokusa škola na nastavi koja će mališane usmjeriti u akademske vode, sve je manje predmeta koji nude praktičnu nastavu i odgajaju djecu koja se nisu u stanju brinuti sama o sebi. Znanstvene studije su pokazale da ljudi kojima nedostaju takve osnovne vještine jedu lošiju prehranu, skloni su brzoj hrani jer ne znaju kuhati te slabije upravljaju svojim financijama.
Dodatno, roditelji sad traže da se takve predmete jednako podučava dječake i djevojčice. Ranije je predmet bio namijenjen isključivo djevojčicama, a smatralo se da ih se na taj način priprema za njihovu životnu ulogu majke i domaćice. Rezultat ove situacije je činjenica da mnogi mladi danas imaju uspješne akademske karijere i vladaju jezicima, matematikom i znanošću, ali nisu u stanju napraviti osnovna jela ili popraviti jednostavan kvar kod kuće.
Profesorica na Sveučilištu Teksas u Arlingtonu, Marti Harvey, također smatra da je vrijeme da se domaćinstvo vrati.
"Greška našeg obrazovnog sustava je u tome što djeca završavaju srednje škole bez osnovnog razumijevanja temeljenih životnih vještina. Zato nam treba domaćinstvo. Neka se predmet zove Vještina za život, a trebao bi biti obvezan u svim školama. Osim osmišljavanja budžeta, djecu se treba naučiti osnovnim kulinarskim vještinama, upravljanju vremenom, usporednom kupovanju i tako dalje. To će im dati bolji početak za stvarni život nego što ga sada dobivaju", pojasnila je.
Zato je i sama pokrenula tečaj, tzv. Math Lab gdje svake godine učenicima omogućuje da nauče razumijevati kreditne kartice, što je ispis plaće, kako budžetirati i ispuniti zahtjev za povrat poreza.
"Skloni smo biti društvo ekstrema. U ovoj situaciji usmjeravamo mlade prema STEM karijerama, no mislim da zakonodavci i oni koji donose propise itekako trebaju razmisliti o tome da imamo djecu koja izlaze iz škola, a nesposobna su upravljati svojim novcem i voditi produktivan život", dodala je.
Važno je pritom shvatiti da domaćinstvo ne odvraća pažnju od drugih predmeta. Za samo sat ili dva svakog mjeseca koje će posvetiti domaćinstvu, djeca neće biti lošija u matematici, fizici ili drugim predmetima. Ujedno, taj predmet ne bi trebao biti lakši u odnosu na ostale, jer na njemu bi djeca trebala naučiti vještine zbog kojih će im život biti jednostavniji i s manje stresa u trenutku kad napuste roditeljski dom i postanu mladi odrasli ljudi.