Kako učenje emocionalnih vještina u školi može poboljšati ocjene i samopouzdanje

Unsplash+
Učenje socijalno-emocionalnih vještina u školama nije samo “lijepa ideja”. Istraživanja pokazuju da djeca koja razvijaju sposobnost prepoznavanja emocija, rješavanja sukoba i suradnje s drugima zapravo postižu bolje ocjene iz matematike i čitanja, osjećaju se sigurnije i više uživaju u učenju.
Vidi originalni članak

U posljednjih nekoliko godina sve više pažnje privlače socijalno-emocionalne vještine u školama. Nedavno istraživanje pokazuje da djeca koja uče ove vještine – poput regulacije emocija, empatije i rješavanja sukoba – ne samo da se bolje snalaze u međuljudskim odnosima, nego i postižu bolje rezultate na testovima iz matematike i čitanja.

Christina Cipriano, PhD, EdM, iz Yale Child Study Centra, kaže: "Istraživanja pokazuju da djeca koja uče kako prepoznati i kontrolirati svoje emocije, rješavati sukobe i bolje surađivati s drugima, zapravo postižu i bolje ocjene u školi. Prema podacima s Yale sveučilišta, ovakvi programi mogu poboljšati ukupnu akademsku uspješnost za oko 8 %", prenosi Paretns.

11 rečenica Ako želiš odgojiti samopouzdano dijete, izbjegavaj ovih 11 fraza

Istraživači su analizirali 40 studija, uključujući gotovo 34.000 učenika iz 12 zemalja, i utvrdili da učenje socijalno-emocionalnih vještina kao zaseban predmet podiže rezultate u čitanju za 6,3 percentila i u matematici za 3,8 percentila.

Što uključuje učenje socijalno-emocionalnih vještina?

Učenje ovih vještina razvija pet ključnih sposobnosti:

  • Samosvijest
  • Socijalna svijest
  • Samoupravljanje
  • Vještine odnosa
  • Odgovorno donošenje odluka

Sarah Davidon, EdD, sa Georgetown University School of Medicine, objašnjava: "Socijalno-emocionalno učenje ključno je za zdrav razvoj djece. Škola je mjesto gdje djeca provode najveći dio dana i gdje se njihove socijalne i emocionalne potrebe mogu podržati."

Ove vještine pomažu i u smanjenju razlika u uspjehu među učenicima, posebno onima koji dolaze iz siromašnijih ili stresnih okruženja. Djeca koja nauče kako upravljati stresom i surađivati s drugima bolje se nose s izazovima u školi, kaže Dr. Davidon.

R. Elizabeth Capps, PhD, s Case Western Reserve University, dodaje:

"Učenje ovih vještina postavlja ton cijeloj školi i pokazuje da je dobrobit svakog učenika važna za učenje. To gradi pozitivnu školsku klimu, korisnu za sve učenike."

Kako prepoznati poboljšanje socijalno-emocionalnog zdravlja

Djeca koja razvijaju ove vještine:

  • bolje surađuju i grade odnose s vršnjacima i učiteljima
  • pokazuju veću motivaciju i angažman u učenju
  • imaju bolje ocjene i redovitije pohađaju školu
  • rjeđe imaju disciplinske probleme

Emily Waitt, LMFT, iz Los Angelesa, savjetuje roditeljima kako potaknuti ove vještine kod kuće:

  • modelirajte regulaciju emocija i objašnjavajte svoje osjećaje
  • redovito razgovarajte o osjećajima 
  • čitajte zajedno i razgovarajte o emocijama likova
  • rješavajte konflikte zajedno, umjesto da odmah dajete rješenja
  • držite predvidljive rutine koje pružaju sigurnost
  • priznavanje emocija uz postavljanje granica (“Vidim da si ljut, ali nije u redu udariti”)

Uz malo svakodnevne pažnje i vođenja, socijalno-emocionalne vještine mogu učiniti djecu sretnijom, otpornijom i uspješnijom u školi i izvan nje.

istraživanje Što djeci zaista uništava samopouzdanje i kako to prestati raditi?

Posjeti missMAMA