Kako učenje emocionalnih vještina u školi može poboljšati ocjene i samopouzdanje
U posljednjih nekoliko godina sve više pažnje privlače socijalno-emocionalne vještine u školama. Nedavno istraživanje pokazuje da djeca koja uče ove vještine – poput regulacije emocija, empatije i rješavanja sukoba – ne samo da se bolje snalaze u međuljudskim odnosima, nego i postižu bolje rezultate na testovima iz matematike i čitanja.
Christina Cipriano, PhD, EdM, iz Yale Child Study Centra, kaže: "Istraživanja pokazuju da djeca koja uče kako prepoznati i kontrolirati svoje emocije, rješavati sukobe i bolje surađivati s drugima, zapravo postižu i bolje ocjene u školi. Prema podacima s Yale sveučilišta, ovakvi programi mogu poboljšati ukupnu akademsku uspješnost za oko 8 %", prenosi Paretns.
Istraživači su analizirali 40 studija, uključujući gotovo 34.000 učenika iz 12 zemalja, i utvrdili da učenje socijalno-emocionalnih vještina kao zaseban predmet podiže rezultate u čitanju za 6,3 percentila i u matematici za 3,8 percentila.
Što uključuje učenje socijalno-emocionalnih vještina?
Učenje ovih vještina razvija pet ključnih sposobnosti:
- Samosvijest
- Socijalna svijest
- Samoupravljanje
- Vještine odnosa
- Odgovorno donošenje odluka
Sarah Davidon, EdD, sa Georgetown University School of Medicine, objašnjava: "Socijalno-emocionalno učenje ključno je za zdrav razvoj djece. Škola je mjesto gdje djeca provode najveći dio dana i gdje se njihove socijalne i emocionalne potrebe mogu podržati."
Ove vještine pomažu i u smanjenju razlika u uspjehu među učenicima, posebno onima koji dolaze iz siromašnijih ili stresnih okruženja. Djeca koja nauče kako upravljati stresom i surađivati s drugima bolje se nose s izazovima u školi, kaže Dr. Davidon.
R. Elizabeth Capps, PhD, s Case Western Reserve University, dodaje:
"Učenje ovih vještina postavlja ton cijeloj školi i pokazuje da je dobrobit svakog učenika važna za učenje. To gradi pozitivnu školsku klimu, korisnu za sve učenike."
Kako prepoznati poboljšanje socijalno-emocionalnog zdravlja
Djeca koja razvijaju ove vještine:
- bolje surađuju i grade odnose s vršnjacima i učiteljima
- pokazuju veću motivaciju i angažman u učenju
- imaju bolje ocjene i redovitije pohađaju školu
- rjeđe imaju disciplinske probleme
Emily Waitt, LMFT, iz Los Angelesa, savjetuje roditeljima kako potaknuti ove vještine kod kuće:
- modelirajte regulaciju emocija i objašnjavajte svoje osjećaje
- redovito razgovarajte o osjećajima
- čitajte zajedno i razgovarajte o emocijama likova
- rješavajte konflikte zajedno, umjesto da odmah dajete rješenja
- držite predvidljive rutine koje pružaju sigurnost
- priznavanje emocija uz postavljanje granica (“Vidim da si ljut, ali nije u redu udariti”)
Uz malo svakodnevne pažnje i vođenja, socijalno-emocionalne vještine mogu učiniti djecu sretnijom, otpornijom i uspješnijom u školi i izvan nje.