Kampanja Crvenog križa je sjajna, ali roditelji su s pravom bijesni! Na plakatima piše: 'Djed Božićnjak ne postoji...'
Božić nam stiže, svi smo već uzbuđeni, svi smo već ušuškani, gledaju se čarobni božićni filmovi, kite jelke, smišljaju želje… I u svakom od filmova poteže se pitanje Djeda Božićnjaka. I u svakom od filmova (barem onih primjerenih djeci) na kraju se ispostavi da je Djed Božićnjak, na ovaj ili onaj način, stvaran. Možemo raspravljati o tom je li to u redu ili nije, treba li održavati iluziju stvarnom, ali cilj je uvijek i samo jedan: da djeci u ovom okrutnom svijetu što duže održimo čaroliju stvarnom.
I sad zamisli kad ta ista djeca vide plakat, jumbo plakat, na kojem piše doslovno: DJED BOŽIĆNJAK NE POSTOJI. Velikim, tiskanim slovima, tako da se dob djece koja to mogu pročitati poprilično smanjuje, pa to mogu pročitati već i mnogi predškolci. Zamisli razočaranja da ti je netko u dobi od pet godina rekao da Djed Mraz ili Djed Božićnjak ne postoji! Čak i za one mudre glavice, čak i za one vrlo realne roditelje, to je poprilično rano.
Zbog toga možemo reći da su roditelji s pravom bijesni na novu kampanju Crvenog križa čiji su plakati osvanuli ovih dana. Ispod ovog natpisa koji je razljutio roditelje, stoje različite poruke na plakatima. One poručuju: „160.000 djece u Hrvatskoj neće dobiti dar“ i „270.000 starijih osoba u Hrvatskoj najvjerojatnije neće osjetiti miris blagdanskog obroka“. Poanta kampanje: Djed Božićnjak ne postoji, ali ti si tu – doniraj.
Nećemo lagati, kampanja je naprosto sjajna. Kampanja pogađa „u sridu“ i u to nema sumnje. Činjenica je da je svaka godina sve teža, činjenica je da je stanje sve gore i gore, činjenica je da si sve manje ljudi može priuštiti Božić onakav kakav zamišljamo, činjenica je da treba pozvati ljude da pomognu onima kojima treba pomoći, a činjenica je i da je Božić idealno vrijeme za to. Ali nama kao roditeljima čini se, ipak, da je to moglo ići nekako drukčije i da je ovdje cijena ipak previsoka.
Iako je sjajna, kampanja je mnoge roditelje, a i druge, naljutila. Zapravo ne sama kampanja, jer nije problem ako to stoji na oglasima na news ili drugim portalima, koje, iskreno se nadamo, djeca ipak ne posjećuju i ne čitaju. A sasvim je drugo ako stoje na ogromnim jumbo plakatima koje mogu vidjeti baš svi.
„Ovu blagdansku humanitarnu inicijativu prati snažna i pomalo provokativna poruka „Djed Božićnjak ne postoji“, a cilj joj je svakoga pojedinca potaknuti na razmišljanje i osvijestiti važnost individualnog doprinosa. Hrvatski Crveni križ želi istaknuti kako pomoć najugroženijim skupinama u društvu nije čarobni proces koji se odvija sam od sebe. Svaki pojedinac koji može, ima priliku i odgovornost preuzeti ulogu Djeda Božićnjaka kako bi pružio podršku onima koji ovih blagdana neće moći priuštiti poklone svojoj djeci ili osigurati dostojan obrok na obiteljskom stolu“, stoji na stranicama Crvenog križa, a mi ne možemo pronaći baš ništa loše u tim riječima, nego samo sjajan i plemenit cilj.
No, ipak, možda je moglo proći i bez jumbo plakata koji će rastužiti zasigurno neku djecu. Da, znamo da ima one djece koja su i za Božić tužna i da je to smisao kampanje, ali… Nadamo se da će mnogi razumjeti i nas roditelje.
Ipak, kad djeca postave to pitanje, kad se ražaloste, kad posumnjaju – sigurni smo da će roditelji, kao i uvijek, spasiti stvar onako kako to samo oni znaju.