Kako stvoriti inovatore – Stvaranje mladih koji će promijeniti svijet
Što je sve potrebno za ''stvaranje'' inovativnih i kreativnih pojedinaca koji će biti ključni za oblikovanje globalnoga gospodarstva budućnosti utemeljenog na inovacijama? Sve bitne odgovore sadržava revolucionarna knjiga Kako stvoriti inovatore – Stvaranje mladih koji će promijeniti svijet Tonyja Wagnera, cijenjenoga američkog stručnjaka za obrazovanje i suradnika Inovacijskog laboratorija Sveučilišta Harvard. Nadahnjujući vodič Tonyja Wagnera, obogaćen s više od pedeset originalnih videosadržaja (razgovori s mladim inovatorima te njihovim roditeljima, učiteljima i mentorima), objavljen je u izdanju Školske knjige i u prijevodu Vedrana Pavlića, a može se pogledati na listalici i nabaviti u svim knjižarama i webshopu izdavača.
Tragajući za najpouzdanijim odgovorima na pitanje što bismo trebali učiniti za ciljano razvijanje poduzetničkih i inovacijskih talenata u mladih ljudi, autor knjige razgovarao je s perspektivnim inženjerima, znanstvenicima, umjetnicima, glazbenicima i drugim pojedincima koji su pokrenuli svoje tvrtke ili rade za neke od najinovativnijih kompanija na svijetu. Među njima su stručnjaci iz STEM područja te osobe s područja društvenih inovacija i socijalnog poduzetništva koje tragaju za boljim načinima rješavanja problema u društvu.
Predstavljajući upečatljive mlade inovatore kao što su Kirk Phelps, voditelj proizvoda za Appleov prvi iPhone, i Jodie Wu, osnivačica tvrtke koja u Tanzaniji proizvodi krunilice za kukuruz koje pokreću bicikli, Wagner otkriva kako su odrasle osobe njegovale njihovu kreativnost i poticale im maštu, a istodobno ih poučavale da uče na primjerima vlastitih neuspjeha i ustraju. Wagner pronalazi zajednički model – djetinjstvo ispunjeno kreativnom igrom temelj je za razvoj snažnih interesa koji se tijekom adolescencije i u odrasloj dobi pretvaraju u dublju svijest o karijeri i životnim ciljevima. Igra, strast i svijest o cilju silnice su koje potiču mlade inovatore.
"Tony Wagner pokazuje kako možemo primijeniti to znanje kao pedagozi te što sve roditelji mogu učiniti da bi ublažili posljedice lošeg rada u školama. Odvodi čitatelje u najnaprednije škole, fakultete i radna okružja diljem Amerike gdje učitelji i poslodavci razvijaju kulturu inovacija temeljenu na suradnji, interdisciplinarnom rješavanju problema i unutarnjoj motivaciji. Rezultat je aktualan, provokativan i nadahnjujući manifest koji će promijeniti način na koji pristupamo našim školama i radnim mjestima te nam ponuditi plan kako stvoriti buduće stvaratelje promjena“, ističe urednica knjige Petra Pavić.
Knjiga Kako stvoriti inovatore specifična je i po tome što je jednako inovativna koliko i tema kojom se bavi. Osim standardnih mogućnosti koje pruža tiskani format, knjiga ima i dodatni mrežni sadržaj – više od pedeset originalnih kratkih videa koji dodatno objašnjavaju ključne ideje iz knjige. Gledajući intervjue s mladim inovatorima, učiteljima, autorima, izvršnim direktorima i poduzetnicima, čitatelji će upoznati osobe u Tanzaniji, Gvatemali i diljem Amerike te steći uvid u neke od najinovativnijih obrazovnih institucija u svijetu, uključujući High Tech High, Stanford, MIT i Olin Collage. Videouradci koje je producirao filmaš i poduzetnik Robert A. Compton sastavni su dio knjige; mogu se gledati očitavanjem kȏdova, a dostupni su i na mrežnom portalu www.creatinginnovators.com.
Knjiga je namijenjena roditeljima, odgojiteljima, učiteljima, srednjoškolskim i sveučilišnim profesorima, mentorima, poslodavcima, političarima, gospodarskim stratezima i svima koji žele znati što pokreće razvoj inovativnog razmišljanja od najranije dobi. Mnogobrojna svjedočanstva, prepričana u knjizi i predstavljena u videoobliku, mogu nas naučiti mnogočemu o ekosustavima koji su pomogli mladima da razviju svoje sposobnosti.
"Mnogi pripadnici inovativnog naraštaja vrlo su zabrinuti za budućnost planeta, teže zdravijem načinu života, a više od zarade zanima ih da učine razliku. Međutim, silnice tradicije rade protiv njih. Mnogi roditelji i dalje se nadaju da će njihova djeca odabrati prestižne karijere i biti imućnija od njih. Previše učitelja i poslodavaca još nagrađuje starinske oblike ponašanja, poštovanje autoriteta i težnje konvencionalno definiranom uspjehu, a motivaciju nude prema načelu mrkve i batine. Rezultat svega toga jest to da su mnogi pripadnici inovativnog naraštaja sumnjičavi prema autoritetu odraslih i institucijama koje vode stariji naraštaji. Škola je igra za koju inovativni naraštaj zna da je mora odigrati kako bi dobio 'papir', ali to čini sa što manje truda”, navodi autor knjige.
Moramo mijenjati svoje škole, radna mjesta i roditeljske navike želimo li aktivno poticati inovativni naraštaj da razvije gospodarstvo i način života utemeljen na inovacijama – način na koji će se njegovati navike i zadovoljstva kreativne „igre” za odrasle umjesto bezumne potrošnje, smatra autor knjige. Poziva čitatelje tog priručnika neka čitaju, gledaju, slušaju i uče te neka razmišljaju, dijele svoje ideje i raspravljaju sa svojim prijateljima i kolegama. „Želimo li za svoju djecu i unuke stvoriti snažnu ekonomsku budućnost i održiv način života, puno je toga što svi možemo i moramo zajedno učiniti”, poručuje Tony Wagner.