Učiteljice otkrivaju kako su se djeca prilagodila trenutnoj situaciji u školi

Shutterstock
Počela je nova školska godina, ali ovaj put u malo drugačijim uvjetima. Kako su se snašli školarci u prvom tjednu nastave, otkrile su nam učiteljice Lidija, Marija i Dijana
Vidi originalni članak

Svakodnevne vijesti u medijima ni odrasle ne ostavljaju ravnodušnima, onda možemo tek zamisliti kako se pritom osjećaju djeca u vrijeme u kojem su maske postale dio dress codea. Odlazak u školu i nošenje zaštite na licu u mnogima je stvorio nemir, ali su se na 'novo normalno' brzo morali priviknuti.

Prema uputama HZJZ-a, maske nisu obavezne za učenike od 1. do 4. razreda osnovne škole, ali ih stariji školarci trebaju nositi ako ne mogu održavati razmak od 1,5 do 2 metra. Kako to sve izgleda u praksi i kako su se djeca snašla u novonastaloj situaciji, saznali smo od učiteljica razredne nastave.

Natrag u klupe

Lidija Prpić učiteljica je sa stažem koji traje više od 20 godina. Kaže da su se učenici i roditelji dobro snašli jer je sve organizirano i planirano prije početka nastave, pa su roditelje na vrijeme obavijestili o novim pravilima i poručili im da je ovo prolazna situacija s kojom se cijeli svijet suočava. Otkrila nam je i kako je kombinacijom modernih i tradicionalnih metoda olakšala djeci prvi dan nastave u OŠ Davorina Trstenjaka u Hrvatskoj Kostajnici, u kojoj ove godine predaje trećašima.

Prvi dan nastave učenicima sam prikazala gotove digitalne materijale  obrazovne platforme, koja po sadržaju prati udžbenike koje koristimo, i pjesmicu o novonastaloj situaciji te smo s veseljem pjevali da 'nam ništa igru zaustavit neće', pa se tako i ponašamo. Igramo se, pjevamo, računamo, čitamo, učimo, pišemo, crtamo, slikamo kao i prije. Naravno, uz oprez, rekla je Lidija.

Učenicima sam donijela balone, a oni su balonima 'obukli' svoje dukserice i stavili ih na stolce pored sebe da ne sjede sami u klupama.

U nekim školama dugogodišnje tradicije morale su biti obustavljene, poput one u zagrebačkoj OŠ Granešina, u kojoj nisu mogli imati svečanu priredbu za doček prvašića. A kako je zbog maske djeca nisu mogla prepoznati prvi tjedan, ispričala nam je učiteljica Marija Grgurević.

Kako sam učiteljica prvog razreda, učenicima je trebao cijeli tjedan da me zapamte. Naime, prvi dan nisam nosila masku i tad su mi zapamtili lice. Sutradan kad sam bila ispred škole s maskom, nisu me mogli prepoznati uopće. Treći dan sam podignula kosu u rep i nosila masku ispred škole. Tek tad je nastala pomutnja. Šalila sam se s roditeljima kako svaki dan imaju novu učiteljicu, podijelila je Marija anegdotu sa svojim prvašićima.

Roditelji, razgovarajte otvoreno sa svojom djecom

Promjene u ponašanju kod školaraca su vidljive, a neki od njih se osjećaju pomalo uplašeno. Djeca sigurno imaju mnogo pitanja i ponekad možda nisu svjesni što se to točno događa oko nas, ali odrasli su tu da im spremno na njih odgovore. Zato je važno s njima razgovarati iskreno i prikladno o trenutnom stanju i pandemiji te pokušati svesti taj strah na minimum.

Na satu tjelesne i zdravstvene kulture objašnjavala sam što je vrsta, a što kolona. Učenik je umjesto kolona čuo korona te je ostao zabrinut, gdje je korona i tko tu sad ima koronu. Kad sam pitala 'Hajde, gdje mi je kolona? Brzo stanite jedno iza drugoga.',  pitao je: 'Učiteljice, mislite gdje je korona?', ispričala je Marija dogodovštinu s jednim učenikom.

Potaknuta situacijom s koronavirusom, učiteljica Lidija Prpić ističe i važnost medijske pismenosti. Naime, bitno joj je da njeni učenici razmišljaju kritički od prvog razreda te da neke medijske objave nastoje provjeriti ili ih barem „primiti“ s rezervom kako bi se spriječilo širenje panike i straha od  virusa koji je uzrokovao pandemiju.

U tome veliku ulogu imaju i roditelji, koji ne bi trebali izbjegavati razgovore s djecom o trenutnoj situaciji s koronavirusom. Učiteljica Marija zato ističe kako djeca imaju bujnu maštu i mogu stvoriti sliku mnogo goru od stvarnosti.

Zato je bitno 'spustitise na njihovu razinu i bez korištenja 'velikih' stručnih riječi objasniti im što se događa oko nas te tako umanjiti njihovu zabrinutost.

Naša treća sugovornica, Dijana Ravlić, predaje razrednu nastavu i engleski jezik u Francuskoj međunarodnoj školi u Zagrebu te je pohvalila roditelje, koji su dobro pripremili svoju djecu i informirali ih o novonastaloj situaciji koliko god ona bizarna i iznenadna bila.

Djeca su došla s unaprijed obrazloženim odgovorima na pitanja o tome zašto je potrebno biti dovoljno razmaknut od drugih, zašto se nose maske, zašto je potrebno češće prati ruke. Mi učitelji na tome smo neizmjerno zahvalni roditeljima koji su izvrsno pripremili svoju djecu i upoznali ih sa situacijom s kojom će se susresti u školi. Pružamo im informacije prikladne njihovoj dobi. Pogrešno je vjerovati kako su oni maleni i da ništa ne razumiju. Otvoreno razgovaramo te na taj način stvaramo osjećaj sigurnosti, ali i empatije prema drugima, kaže Dijana.

U ovome smo svi zajedno

Naime, mnogo je polemika bilo o tome kako se djeca i učitelji pridržavaju mjera u učionicama, ali čim izađu ispred škole na velike i male odmore, cijela priča pada u vodu jer se svi međusobno druže i „izmiješaju“. Dijana nam je otkrila kako to izgleda na njenom radnome mjestu.

'Novo normalno' postalo je grupiranje tijekom školskog odmora, pri čemu svaki razredni odjel ima svoje mjesto na igralištu, ručanje u učionicama te odvojene toalete.

Češće pranje ruku trebalo bi biti jedna od navika koje ćemo prakticirati bio virus među nama ili ne. Zato učiteljica Marija ističe kako djecu treba poticati na brigu o vlastitoj higijeni, urednosti i čistoći prostorija u kojima borave te predmeta kojima se služe. To su navike koje će, ako se usvoje na vrijeme, ostati za cijeli život, a od koga će to prije svega naučiti nego od svojih roditelja i ukućana?

Sudeći prema izjavama učiteljica, djeca su dobro 'podnijela' prvi tjedan nove školske godine. Pred njima, ali i pred učiteljima, i dalje će biti mnogo izazova, ali uz dobru volju, strpljenje i zajedništvo, lakše je podnijeti novonastalu situaciju. A dok se stvari ne vrate u normalu, uvijek se možemo osloniti na tehnologiju i njene alate koji su nam dosad pomagali u obrazovanju.

Roditeljska briga je neizbježna, a pomoću aplikacije A1 internet zaštita roditelji mogu kreirati sigurnu okolinu za svoje dijete u virtualnom svijetu. Uz nju dijete može učiti kako sigurno i umjereno koristiti internet i mobilne uređaje te komunicirati s prijateljima i obitelji.

Posjeti missMAMA