Savjeti za uređenje dječje sobe od rođenja do tri godine

Promo
U ovoj dobi važno je djetetu osigurati siguran i poticajan prostor. Sigurnost podrazumijeva namještaj i igračke kojima se dijete neće ozlijediti prilikom kretanja i igre
Vidi originalni članak

Kada je riječ o uređenju dječjih soba postavlja se uvijek pitanje kako urediti estetski prihvatljivu i funkcionalnu dječju sobu. Kod uređenja dječje sobe treba uzeti u obzir kako ne postoji konačno uređenje, što znači da će se estetska i funkcionalna forma uređenja mijenjati s razvojem i rastom djeteta.  U funkcionalnom smislu važno je uvijek osigurati prostor za odmor, prostor za igru te prostor za odlaganje primarne oprema za dijete (odjeća, pelene i sl.). Budući da će se funkcionalnost i estetika uređenja sobe mijenja s obzirom na dob djeteta u nastavku su predstavljeni prijedlozi za uređenje dječje sobe od 0 do 3 godina. 

U ovoj dobi važno je djetetu osigurati siguran i poticajan prostor. Sigurnost podrazumijeva namještaj i igračke kojima se dijete neće ozlijediti prilikom kretanja i igre. Budući da većina djece već s godinom dana započinju svoje prve korake, bilo bi poželjno u sobi imati što manje namještaja s oštrim rubovima te namještaja na koji se dijete ne može penjati.  

 

 

Didaktički šator za igru na podu

Djeca u toj dobi počinju istraživati svijet oko sebe, dobro je u sobu staviti mali didaktički šator koji na sebi već ima dosta igračaka i senzoričkih pomagala koja će zaokupiti pažnju djece. Ako nema mjesta u sobi za šator, mogu se kupiti i razne podloge koje na sebi imaju zvečke, zrcala, karike i slično što će zaokupljati pažnju djeteta, a bit će sigurne za igru i istraživanje.

Želite li sami stvoriti svoj didaktički kutak, djetetu se mogu kupiti platnene kutije raznih veličina u koje će dijete moći zavirivati te stavljati i vaditi svoje plišane igračke, lopte i sl.  Dječja soba mora biti poticajna i prilagođena djetetu. Većina roditelja ima viziju dječje sobe „iz časopisa“, no takve sobe obično nisu zanimljive djeci.  

Dijete u sobi mora imati i svoj intimni kutak u kojem će se odmoriti, sakriti i biti samo sa sobom. Već ranije smo spomenuli šator, no to može biti i baldahin zavezan na stropu koji će padati i biti pričvršćen za rubove poda ili dječjeg krevetića.

 

 

Kutak za igru poticajan za razvoj motorike

Razdoblje od 0 do 3 godine života je razdoblje kada dijete prima (upija) sve informacije oko sebe. Stoga je važno osigurati prostor koji će biti poticajan za razvoj motoričkih i kognitivnih sposobnosti djeteta. Igra se odvija na podu pa će kutak za igru biti opremljen malim tepihom ili terakota puzzlama na kojima će se roditelj i dijete moći nesmetano igrati. Igra na podu omogućava djetetu nesmetano kretanje, ustajanje, puzanje, ležanje, što je važno za motorički razvoj djeteta. 

Kutak za igru djeteta od 0 do 3 godine dobro je opremiti raznim kutijama, tubama, lopticama koje će dijete moći slagati, umetati jedne u druge te tako vježbati hvat te biti u doticaju s raznim materijalima i oblicima. Djeca vole tišinu i tišina im je potrebna kako bi se povezali sami sa sobom te bolje kasnije doživjeli svijet oko sebe. No, to ne znači da se u kutku za igru ne mogu nalaziti razne šuškalice i zvečke. Poželjno je sobu opremiti zvučnim igračaka koje će proizvoditi prirodne zvukove.  Preporučuje se plastične flaše ili posude napuniti kamenčićima, pijeskom ili šećerom koji pomicanjem stvaraju razne zvukove ovisno o intenzitetu pomicanja. 

Piše: Marija Šinković Bečić, profesor, pedagoški voditelj, stručni suradnik brojnih ustanova u RH i BIH u područjima razvoja ljudskih potencijala te metoda i tehnika poučavanja mladih  i djece. Autor je brojnih metoda poučavanja kao što su umne mape za predškolce i CAR učenje. Posebno područje interesa i rada su joj primjena reformskih pedagogija u području obrazovanja djece i odraslih. Potpredsjednica je udruge Vrtići za sve; putem koje promiče važnost predškolskog odgoja u društvu. Zajedno s drugim kolegama autorima sudjeluje u kreiranju rubrike Praktični savjeti na portalu webgradnja.hr.

Posjeti missMAMA