S generacijom Beta stiže novi trend imena - Britney i Shania predvode
Nije prošla još niti puna godina otkako je s nama generacija Beta, a čini se da već pokreće nove trendove. Naime, prema stranici BabyCenter u svijetu ima puno više djevojčica koje se zovu Britney i Shania, nego što je to bilo prije šest mjeseci. Pokazala je to redovna statistika ove stranice na kojoj roditelji prijavljuju imena svoje djece kad se registriraju.
Već u prvoj polovici 2025. godine na stranici BabyCenter identificirano je nekoliko trendova u imenovanju beba koje pripadaju generaciji Beta. U njihovim se imenima vide neki stari trendovi, neki stari hitovi i poznate osobe koje su bili idoli mladima, odnosno pop kulturom iz 90-ih godina.
Na primjer, ime Britney, napisano jednako kao što se piše ime slavne Britney Spears, popelo se za više od 1200 mjesta (na broj 3958) po popularnosti među američkim roditeljima registriranim na BabyCenter.com. Posljednji značajan porast popularnosti tog imena dogodio se 1999. i 2000. godine, otprilike u isto vrijeme kada je Spears objavila svoj debitantski album.
Ime Shania je još jedno koje se našlo visoko na ljestvici nove popularnosti, popevši se za 856 mjesta na ljestvici. Ime se, pretpostavlja se, odnosi na Shaniu Twain, popularnu pjevačicu iz tog razdoblja. Osim ove dvije slavne pjevačice, BabyCenter je naznačio porast imena Kelsey i Briana, koja su dosegla vrhunac popularnosti 90-ih, a sad se vraćaju među američke roditelje.
Još jedno ime koje se penje na ljestvici popularnosti je Sabrina, prema humorističnoj seriji „Sabrina, vještica tinejdžerica“ s kraja 90-ih godina, ali za Sabrinu nije baš sigurna tvrdnja da se „vratila iz 90-ih godina“, jer danas imamo poprilično popularnu Sabrinu Carpenter, koja bi mogla također biti uzor za davanje imena.
Iako je prerano reći hoće li se ovi podatci s BabyCentera vidjeti i na službenom popisu Uprave za socijalno osiguranje koja izdaje popis imena svake godine. No, stručnjaci za imenovanje beba priznali su da trendovi doista mogu biti vrlo ciklički. Colleen Slagen, konzultantica za imena beba koja stoji iza NamingBebe.com, rekla je da neki stručnjaci vjeruju da postoji „pravilo“ u vezi s oživljavanjem imena za bebe, ali ono možda nije primjenjivo u ovom konkretnom slučaju.
„Neki ljudi kažu da postoji nešto što se zove pravilo od 100 godina", rekla je Slagen. "Kažu da se imena od prije 100 godina vraćaju."
Također je sasvim moguće da imena od prije 100 godina ponekad postanu popularna jednostavno zato što roditelji traže manje uobičajene opcije, a ne zato što su roditelji (barem svjesno) pod utjecajem trenutnog trenda ili ere u vremenu (npr. 90-ih).
Još jedno zanimljivo zapažanje je porast imena inspiriranih potrošačkim brendovima povezanim s bogatstvom ili raskoši, poput Manolo, Bentley, Laurent ili čak Tiffany, koje je, slučajno, bilo ime koje je također bilo popularnije u 90-ima.